• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
1

استمرار طرح برخورد پلیس با تورهای گردشگری فاقد مجوز در گیلان

  • کد خبر : 42828
  • 06 خرداد 1400 - 10:27
استمرار طرح برخورد پلیس با تورهای گردشگری فاقد مجوز در گیلان
بام نیوز:جانشین فرماندهی انتظامی گیلان با تاکید بر لزوم رعایت قوانین ابلاغی توسط مؤسسات مسافرتی و گردشگری برای حفظ امنیت مسافران و توسعه این صنعت گفت: طرح برخورد با گروه‌ها و تورهای گردشگری فاقد مجوز به صورت مستمر در دستور کار پلیس گیلان قرار دارد.

سرهنگ حسین‌ حسن‌پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان با توجه به جاذبه‌های گردشگری فراوان، هر ساله میزبان میهمانان و مسافرانی از اقصی نقاط کشور به این خطه سرسبز است، اظهار کرد: موسسات مسافرتی و گردشگری برای توسعه این صنعت موظف به رعایت قوانین ابلاغی و ایمنی مسافران خود هستند.

وی با اشاره به نارضایتی عمومی از نحوه تبلیغات تورهای گردشگری مختلط و خودروهای آفرودی فاقد مجوز در فضای مجازی و ایجاد ناهنجاری در ییلاقات، سواحل و اماکن تفریحی تصریح کرد: پلیس مخالف شادی مردم نیست و از حقوق شهروندان قانونمند حمایت می‌کند اما این آزادی نباید موجب به خطر افتادن جان دیگران و آزار سایرین باشد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان با تاکید بر لزوم برخورد پلیس با تورهای گردشگری مختلط، غیر مطمئن و فاقد مجوز در قالب تیم‌های کوهنوردی، آفرودی و اردوها گفت: امنیت اصلی‌ترین اولویت توسعه گردشگری است و قطعا بدون وجود امنیت کامل مسافران یا بی‌توجهی به قوانین و مقررات، به توسعه گردشگری نیز نخواهیم رسید.

این مقام انتظامی تامین امنیت گردشگران و مسافران و همچنین حراست از مبانی اعتقادی و فرهنگ غنی ایران اسلامی را از اولویت‌های نیروی انتظامی برشمرد و افزود: طرح برخورد با گروه‌ها و تورهای گردشگری فاقد مجوز به صورت مستمر در دستور کار پلیس گیلان قرار دارد.

سرهنگ حسن‌پور ادامه داد: نیروی انتظامی از سایر ابزارهای ایجابی با هدف آشنایی گردشگران با تهدیدات موجود در سفر شامل ارسال پیامک‌های آموزشی به مسافران، تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی به چندین زبان و آموزش از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی نیز بهره می‌برد.

وی در پایان از اهتمام جدی پلیس در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی خبر داد و با تشریح وضعیت رنگ بندی کرونایی در استان، از مسافران خواست به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا حد امکان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=42828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.