• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
0

اضافه وزن

  • کد خبر : 84301
  • 12 اسفند 1401 - 11:14
اضافه وزن
بام: در سنگنوردی صحبت درمورد قدرت نسبی است و اضافه وزن بخصوص به شکل چربی اضافه و شکمی میتواند به یک مانع برای رشد و پیشرفت شما تبدیل شود.

به گزارش بام،  در سنگنوردی صحبت درمورد قدرت نسبی است و اضافه وزن بخصوص به شکل چربی اضافه و شکمی میتواند به یک مانع برای رشد و پیشرفت شما تبدیل شود.این باعث میشود فشار زیادی بخصوص به تاندون های شما وارد شده و بیشتر هم در معرض آسیب دیدگی قرار بگیرید.

راه حل:کاهش دریافت کالری بشکل محدود و برنامه ریزی به شما کمک میکند از فلات عدم رشد در سنگنوردی خارج شوید.به نقل از مجله کلایمبینگ کاهش وزن بهینه برای سنگنوردان در هفته ۵۰۰گرم است.

تغذیه ضعیف و غلط
شما برای بازیابی به انرژی کافی و مواد غذایی مقوی نیاز دارید.بدن شما بخصوص به پروتئین و ویتامین ها برای رشد و ریکاوری نیاز دارد.پس ممکن است امکان عدم رشد شما به خاطر تغذیه غلط باشد.
راه حل:برای چند روز رژیم غذایی خود را ثبت کنید و ببیند که در چه قسمت هایی دارای نقصان هستید.

تمرین بیش از حد
تمرین بیش از حد هم میتواند باعث عدم رشد شود.بدن شما برای عملکرد بهتر به ریکاوری نیاز دارد.بدون ریکاوری درست در مسیر فشار زیاد و آسیب دیدگی و بیش تمرینی قرار خواهید گرفت.برای جلوگیری از تمرین بیش از حد موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

درد در مفاصل یا تاندون ها میتواند یکی از علایم تمرین بیش از حد یا شدت تمرین زیاد باشد.

عدم انرژی کافی برای یک جلسه تمرینی ممکن به دلیل عدم رفع خستگی جلسات قبلی باشد.

بعنوان یک قاعده بهتر است بیش از دو جلسه تمرین سنگنوردی پشت سر هم نداشته باشید.در اینصورت میتوانید در روز اول از تمرینات قدرتی مانند بولدرینگ و در روز دوم از تمرینات استقامتی استفاده کنید.

ترس از سقوط
ترس از سقوط را هم باید به لیست دلایل عدم رشد در سنگنوردی اضافه کرد. این مورد بخصوص برای کسانیکه بدنبال صعودهای سرطناب هستند اهمیت دارد.ترس از افتادن در درجات مختلفی وجود دارد.همه سنگنوردان در مقطعی از دوران صعود خود با آن سر و کار خواهند داشت.پس فکر نکنید که این فقط مختص به شماست و ناامید نشوید.

راه حل:تمرین سقوط کردن و کسب مهارت در این تکنیک و البته در شرایط ایمن است.شما باید یاد بگیرید که در مسیرهای مختلف چطور سقوط کنید و این نیاز به تمرین دارد.

کفش و تجهیزات نامناسب
یک جمله انگیزشی را احتمالا بارها شنیده اید که انسانها میتوانند کوهها را جابجا کنند.این درست،اما انسان ها با دست خالی نمیتوانند کوهها را جابجا کنند و نیاز به بولدوزر و … خواهند داشت.قطعا لوازم نمیتواند جای یک سنگنورد زبده و با تکنیک را بگیرد اما بازهم قطعا میتواند به وی کمک کند تا عملکرد ورزشی خود را بهینه کند.یکی از مهمترین موارد در اینجا توجه به کفش سنگنوردی است. کفش سنگنوردی مبتدی عموما دارای کف تخت میباشد و از ویژگی های معمول در پاشنه و پنجه برخورد است.با اینحال کفش های حرفه ای تر زیره موزی و پاشنه حرفه ای دارند که باعث میشود انتقال نیرو به نوک کفش بهتر شده و روی عملکرد هم تاثیر دارد.استفاده از هارنس سبک تر یا کوییک و طناب مناسب تر هم تاثیر دارند البته این تاثیر به اندازه کفش نیست.
راه حل:وضعیت کفش خود و بخصوص لبه های آنرا بررسی کنید. امکان عوض کردن زیره کفش در صورت نیاز وجود دارد.همچنین ممکن است بخواهید تهیه یک کفش سنگنوردی پیشرفته تر را درنظر داشته باشید.
تمرین نکردن در طبیعت
اگر بدنبال رشد سنگنوردی بخصوص سنگنوردی در طبیعت هستید باید حتما این تمرینات بعنوان بخشی از برنامه تمرینی شما باشد.تمرین در سالن مزایای زیادی دارد اما تجربه صعود روی سنگ واقعی را نمیتوان در سالن سنگنوردی کسب کرد.
راه حل:طوری برنامه ریزی کنید که هفته ای یکبار بشکل منظم و با انرژی در طبیعت سنگنوردی کنید.ضمنا خوب است که حداقل ماهی یکبار به یک منطقه جدید بروید تا با انواع سنگ و مسیرها آشنا شده و تکنیک های مختلف را نیز بیازمایید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=84301

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.