• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
4

اعلام هشدار سطح نارنجی برای کرمانشاه/ باران و برف پیش بینی می‌شود

  • کد خبر : 82442
  • 24 دی 1401 - 20:40
اعلام هشدار سطح نارنجی برای کرمانشاه/ باران و برف پیش بینی می‌شود
بام: کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی کرمانشاه با اعلام هشدار سطح نارنجی برای استان کرمانشاه، گفت: باران و برف پیش بینی می‌شود.

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار بام اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی به جو منطقه، بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی هشدار سطح نارنجی برای استان کرمانشاه اعلام می‌کنیم.

وی افزود: شروع فعالیت این سامانه در استان کرمانشاه پیش از ظهر روز شنبه ۲۴ دی ما است و پیش بینی می‌شود تا بعدازظهر یکشنبه ۲۵ دی ماه ادامه داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه نوع مخاطره پیش بینی شده در این ناپایداری جوی بارش باران و برف دانست و تصریح کرد: بر اساس پیش بینی‌ها بارش باران در کل استان کرمانشاه به خصوص نیمه جنوبی شامل شهرستان‌های گیلانغرب، اسلام آبادغرب، دالاهو، کرمانشاه، کنگاور، هرسین و صحنه خواهد بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بارش برف نیز برای اغلب مناطق شهرستان‌های کنگاور، سنقر، اسلام آباد غرب، دالاهو، کرمانشاه، صحنه و هرسین پیش بینی شده است.

دولتشاهی لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال تأخیر یا لغو پرواز، افزایش مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز را اثر این مخاطره جوی عنوان کرد.

وی با توصیه نسبت به احتیاط در رانندگی، پرهیز از سفرهای غیر ضرور، پرهیز یا احتیاط در کوه‌نوردی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، آمادگی ادارات و ارگان‌های امدادی، نسبت به مدیریت مصرف انرژی هشدار داد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82442

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.