• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

اقدامات اولیه در هنگام سقوط در کوهستان

  • کد خبر : 30738
  • 19 اسفند 1399 - 22:44
اقدامات اولیه در هنگام سقوط در کوهستان
بام نیوز: هرگز زخم های بزرگ را دستکاری نکنید و از جا انداختن عضو در رفته به شدت بپرهیزید. پس از این اقدامات فورا بیمار را به یک مرکز پزشکی رسانده و در تمام مراحل مصدوم را گرم نگه دارید.

در مواردی که فرد سقوط می کند بسته به ارتفاع و شدت و حدت مجروحیت باید با مجروح با احتیاط برخورد کرد. گردن و ستون فقرات باید بی حرکت نگه داشته شوند و باید با دو تکه چوب یا مقوا و یا حتی سنگ دو طرف گردن مصدوم را بسته تا از حرکت ان جلوگیری شود.

به باز بودن راه هوایی و نوع نفس کشیدن مصدوم دقت کنید

همچنین ضربان قلب او را چک کنید. اگر متوجه شدید که مصدوم نفس نمی کشد به او تنفس مصنوعی بدهید و تا جای امکان راه های هوایی از جمله دهان و بینی و حلق فرد را باز کنید.

اگر قلب فرد مصدوم از حرکت ایستاده بود ان را ماساژ پیاپی دهید

و بعد از هر ۵ بار ماساژ قلبی یک تنفس دهان به دهان به او بدهید. و در صورتی که فرد هیچ یک از موارد فوق را نداشت به نقاط خونریزی او توجه کنید، اندام خونریزی دهنده را با گاز استریل بپوشانید و با دست مانع ادامه ی خونریزی ان شوید.

در صورت شکستگی در اندام ها حتما عضو را با اتل و یا قطعه ای چوب ببندید.

هرگز زخم های بزرگ را دستکاری نکنید و از جا انداختن عضو در رفته به شدت بپرهیزید. پس از این اقدامات فورا بیمار را به یک مرکز پزشکی رسانده و در تمام مراحل مصدوم را گرم نگه دارید.

کوفتگی و ضرب دیدگی:

اگر ضرب دیدگی یا کوفتگی در نقاط حساس بدن مانند شکم، پهلوها و یا گردن باشد نیاز به بررسی و توجه دارد چرا که ممکن است اعضای نرم زیر این نواحی دچار اسیب و پارگی شده باشند و خطرات بیشتری فرد را تهدید کند. لذا در صورت وقوع چنین ضرب دیدگی هایی بهترین اقدام، انتقال مصدوم به مراکز درمانی است.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=30738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.