• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

اقدامات حفاظتی در جنگل‌ها و مراتع کشور تشدید می‌شود

  • کد خبر : 53968
  • 24 شهریور 1400 - 23:21
اقدامات حفاظتی در جنگل‌ها و مراتع کشور تشدید می‌شود
بام نیوز: فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری از تشدید اقدامات حفاظتی در جنگل‌ها و مراتع کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بام نیوز از مهدی‌شهر، سرهنگ رضا اکبری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان مهدی‌شهر گفت: پوشش حفاظتی سازمان جنگل‌ها اکنون به ۹۰ درصد ارتقا یافته و برای تقویت ضریب حفاظتی استفاده از بی‌سیم، راه‌اندازی مرکز کنترل و پایش اطفای حریق، نصب «جی.پی.اس» خودروها، نصب دوربین در مناطق بحرانی و منتهی به جنگل و … در بعضی از استان‌ها همزمان با سازمان جنگل‌ها افتتاح شد.

وی گفت: مردم و جوامع محلی، یگان حفاظت و حاکمیت به مفهوم عام را سه ضلع به هم پیوسته دانست که می‌توانند در کنار هم و با همکاری هم به حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست کمک کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: وظیفه سازمان جنگل‌ها سازماندهی، برنامه‌ریزی و راهبری مجموعه کلان منابع طبیعی است و هیچ توسعه‌ای در کشور چه عمومی و چه عمرانی نباید بدون پیوست منابع طبیعی انجام شود.

اکبری دکترین حاکم بر یگان حفاظت را فرهنگ‌سازی در بین اقشار مردم به ویژه کودکان و دانش‌آموزان در کتاب‌های درسی برشمرد و گفت: اگر بتوانیم با روش‌ها و الگوهای آموزشی و فرهنگی حفاظت از منابع طبیعی را به یک اصل و فرهنگ  در جامعه و افکار عمومی تبدیل کنیم دیگر نیازمند تشکیل پرونده تخلف، جریمه یا زندان برخی افراد متخلف در منابع طبیعی نخواهیم بود.

وی مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی در این حوزه را نخستین رویکرد این سازمان در امر حفاظت از منابع طبیعی خواند و افزود: نوآوری، خلاقیت و اصلاح فرآیندها از شاخصه‌های لازم و ضروری است که یگان حفاظت می‌تواند در کنار تأمین و تجهیز امکانات با جرایم و تخلفات در عرصه‌های منابع طبیعی مقابله کند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بیان داشت: نظم و ساماندهی نیروهای حفاظتی در مأموریت‌ها، نظارت و بازدیدهای سرزده و مستمر به پاسگاه‌ها و کنترل محمولات جنگلی و مرکز پایش حریق می‌تواند در امر حفاظت بهینه بسیار مثمرثمر واقع شود.

اکبری حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی را از مأموریت اصلی این سازمان دانست و افزود: هر کشوری برای دارا بودن استقلال نیازمند اقتصاد درون زا و امنیت غذایی و زیستی مناسب است که پایه و اساس این استقلال به منابع طبیعی وابسته است.

وی افزود: منابع طبیعی سرمایه ملی، راهبردی و میراث گران‌بهاست و حفاظت از این منابع مستلزم نگاه ملی و فراملی است و باید در کنار حفاظت به امر مدیریت در حفاظت توجه بیشتری کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تأکید کرد: توجه به ظرفیت‌های مردم و جوامع محلی و سایر دستگاه‌ها و همیاران طبیعت در ادامه این مسیر بسیار مهم است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=53968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.