• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
2

امدادرسانی به یک کوهنورد ترومایی در ارتفاعات الوند

  • کد خبر : 45165
  • 27 خرداد 1400 - 0:21
امدادرسانی به یک کوهنورد ترومایی در ارتفاعات الوند
بام نیوز: همدان معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان از امدادرسانی به یک کوهنورد ترومایی در ارتفاعات الوند شهر همدان و انتقال وی به مراکز درمانی خبر داد.

به گذارش بام نیوز، حمید عرفی‌یگانه با اشاره به وضعیت اضطراری ایجاد شده برای مصدوم ترومایی توضیح داد: ساعت ۱۲:۳۴ دقیقه روز جمعه ۲۱ خردادماه همراه این زن با شماره سه رقمی ۱۱۲ با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان تماس حاصل کرده و گزارش وضعیت اضطراری ایجاد شده برای وی را ارائه می کند.

وی افزود: این مرکز با دریافت اطلاعات کامل از همراه مصدوم و انجام هماهنگی لازم با معاون امدادونجات، به تیم امدادونجات کوهستان مستقر در میدان میشان مأموریت می دهد که به محل کلاغ‌لانه در نزدیکی قله الوند عزیمت کنند و اقدامات لازم را برای مصدوم انجام دهند.

عرفی‌یگانه ادامه داد: تیم جستجو و نجات کوهستان به سرعت به محل مذکور اعزام شده و پس از طی مسیر پر فراز و نشیب در مسیر بین کلاغ لانه و تخت نادر به مصدوم دسترسی پیدا می کند و پس از حضور در صحنه مشخص می شود مصدوم دچار تروما از ناحیه پا شده که پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی، آتل بندی و تثبیت وضعیت مصدوم، او را برای انتقال زمینی آماده‌سازی کرده و با استفاده از بسکت و با همراهی کوهنوردان وی را تا پناهگاه دوم در دشت میشان انتقال می دهند.

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان اضافه کرد: از پناهگاه دوم فرد مصدوم را با آمبولانس کمک‌دار تیم واکنش سریع که در پناهگاه دوم مستقر شده بودند، از مسیر صعب‌العبور جاده اضطراری گنجنامه به پایین انتقال داده و تحویل مراکز درمانی می کنند.

به‌گزارش بام نیوز و به نقل از روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان همدان، وی در پایان یادآور شد: تیم امدادونجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان همدان به صورت شبانه روزی در پایگاه کوهستانی میدان میشان مستقر بوده و آماده امدادرسانی به مصدومان احتمالی هستند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=45165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.