• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

امدادگران دختر جوان کوهنورد را در شمیرانات نجات دادند

  • کد خبر : 69432
  • 09 بهمن 1400 - 18:52
امدادگران دختر جوان کوهنورد را در شمیرانات نجات دادند
بام نیوز: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران اعلام کرد: عوامل هلال احمر شمیرانات طی یک عملیات دشوار پس از ۲۴ ساعت تلاش مستمر، دختر جوان کوهنوردی را که در ارتفاعات شیرپلا واقع در شمال پایتخت سقوط کرده بود، نجات دادند.

به گزارش بام نیوز، شاهین فتحی شامگاه جمعه درباره این خبر توضیح داد: ساعت ۱۴:۴۸ عصر ۶ بهمن، پیرو اعلام حادثه از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر سقوط از ارتفاع کوهنورد خانم ۲۸ ساله در ارتفاعات شیرپلا، بلافاصله تیم‌های امداد و نجات کوهستان هلال احمر شمیرانات به منطقه اعلام شده صعود کردند.

وی افزود: با توجه به برف و کولاک شدید در ارتفاعات، دسترسی به مصدوم سخت شد و پس از ساعت‌ها تلاش، نجاتگران به این کوهنورد دسترسی پیدا کردند.

امدادگران دختر جوان کوهنورد را در شمیرانات نجات دادند

این مقام مسئول اظهار داشت: پس از رسیدن نیروهای عملیاتی و ارزیابی اولیه مشخص شد این خانم از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شدید و همچنین از ناحیه پای راست دچار شکستگی شده است.

به گفته فتحی‌، نجاتگران پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی و تثبیت فیزیکی،  بدلیل نامساعد بود شرایط جوی (برف و کولاک) و نبود دید کافی در مسیر، برای حفظ جان مصدوم و جلوگیری از خطرات احتمالی، وی را برای شب‌مانی به پناهگاه شیرپلا منتقل کردند.

وی ادامه داد: صبح پنجشنبه به دلیل شرایط جوی پر بارش و صعب العبور بودن مسیر برای انتقال مصدوم، دو تیم دیگر امداد و نجات کوهستان از پایگاه های دربند، شیرپلا و یک تیم از شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات بعنوان تیم پشتیبان به منطقه اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: با تلاش بی‌وقفه عوامل عملیاتی جمعیت هلال احمر شمیرانات، مصدوم به پایین ارتفاعات منتقل و جهت تکمیل مراحل درمانی تحویل عوامل اورژانس شد و عملیات در ساعت ۱۷ روز هفتم بهمن با موفقیت به پایان رسید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.