• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
0

انتقاد کم‌سابقه ستاره ترکیه‌ایی NBA از دولت چین!

  • کد خبر : 59636
  • 01 آبان 1400 - 2:04
انتقاد کم‌سابقه ستاره ترکیه‌ایی NBA از دولت چین!
بام نیوز: وزارت خارجه چین به انتقادهای کم سابقه ستاره ترک تبار بسکتبال سلتیک از چین درباره "تبت" واکنش نشان داد.

به گزارش بام نیوز و به نقل از راشاتودی، انس کانتر در پیامی خطاب به چین از اهداف خود برای “آزادسازی تبت” سخن گفت و رئیس جمهور چین را “دیکتاتور” خواند. این بسکتبالیست با پوشیدن پیراهنی با عکس دالایی لاما – رهبر برجسته بودیسم تبتی ظاهر شد و گفت که تحت حکومت دولت چین، مردم تبت حقوق و آزادی‌های اساسی ندارند.

کانتر که متنتقد سرسخت اردوغان نیز هست، گفت: آنها مجاز به مطالعه و یادگیری آزادانه زبان و فرهنگ خود نیستند. آنها اجازه دسترسی آزاد به اطلاعات را ندارند. به مردم تبت حتی اجازه عبادت آزادانه داده نمی‌شود. بیش از ۷۰ سال است که راهبان تبتی، راهبه‌ها، روشنفکران، نویسندگان، شاعران، رهبران جامعه، ورزشکاران و بسیاری دیگر بازداشت شده‌اند و به کلاس‌های بازآموزی سیاسی فرستاده شده‌اند.

وی ادامه داد: خیلی‌ها شکنجه و تحت بازجویی های طولانی و حتی اعدام قرار گرفتند آن هم صرفاً به دلیل اعمال آزادی که من و شما برای خود مسلم تلقی می‌کنیم. چین هویت و فرهنگ تبتی را پاک می‌کند.

این صحبت‌ها باعث حذف برنامه‌های مربوط به تیم سلتیک در شبکه‌های ورزشی چین و حتی سایت‌های خبری این کشور و موتورهای جستجو شد.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در واکنش به این موضوع گفت: تبت بخشی از چین است. ما از دوستان بی طرف در سراسر جهان برای تبت استقبال می کنیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=59636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.