• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24559
1

اولیایی: قانون گریزی در DNA باشگاه ‌های ما رسوخ کرده /برای قهرمانی در آسیا باید مدیریت ها تقویت شود

  • کد خبر : 14801
  • 02 دی 1399 - 17:29
اولیایی: قانون گریزی در DNA باشگاه ‌های ما رسوخ کرده /برای قهرمانی در آسیا باید مدیریت ها تقویت شود
بام نیوز:مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: در DNA و فرهنگ ‌باشگاه‌های ما قانون‌گریزی به شدت رسوخ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز ، کاظم اولیایی در باره انتخاب احمد مددی به عنوان مدیرعامل بدون اختیار باشگاه استقلال اظهار داشت: متأسفانه باید بگویم در DNA و فرهنگ ‌باشگاه‌های ما قانون‌گریزی به شدت رسوخ کرده است. جلسه هیأت مدیره باشگاه استقلال با ۴ نفر تشکیل شد اما پیش از این که تمام شود، صورت جلسه در فضای مجازی به فضای مجازی می‌آید حکایت زیادی دارد. باید غصه خورد هیأت مدیره‌ای که برای پرافتخارترین باشگاه تهران با ۷۵ سال سابقه انتخاب شده، به حدی مدیرانش بی‌دقت و نامناسب هستند که هنوز جلسه‌شان تمام نشده، صورت جلسه در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی افزود: مجمع باید حتما به این اشکال توجه شود. در زمینه اداره باشگاه‌ها جلسه‌ای را با رئیس محترم مجمع که وزیر ورزش است داشتم و در آن زمان یکی از توصیه‌هایم انتخاب هیأت مدیره مسؤول برای باشگاه‌ها بود. یعنی مانند خیلی از شرکت ها طبق قانون معاون اداری، مالی  و برخی مدیران دیگر هم عضو هیات مدیره شوند و مسؤولیت داشته باشند، البته وزیر ورزش اعتقاد داشت با این شکل اداره هیأت مدیره مدیر چه کاره است و اقتدار شکسته می شود. این موضوع را در جلسه خصوصی به وزیر اعلام کردم اما نپسندید.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تصریح کرد: وقتی به شکل غیراصولی، غیرقانونی و غیرمسئولانه فردی را به عنوان خیرالموجودین برای مدیرعاملی انتخاب می‌کنیم و دست و پای او را می‌بندیم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم در مسابقه شنای ۱۰۰ متر شرکت کند. این موضوع برای جامعه قابل قبول نیست و قانون برای تقسیم وظایف اجازه می‌دهد اعضای هیأت مدیره موظف و مسؤول باشند و در کنار داشتن اختیار، پاسخگو هم باشند.

اولیایی ادامه داد: می‌خواهیم از اختیار و اعتبار مقوله مدیریت استفاده کنیم، اما پاسخگو و مسئولیت پذیر نباشیم. یک عضو هیأت مدیره در صورن مسئولیت داشتن باید برای امضای خود مقابل جامعه و مردم پاسخگو باشد اما اکنون می‌خواهیم اعضای هیأت مدیره در همه جا و درباره هر نکته‌ای اظهار نظر کند اما مسؤولیت عمومی و حقوقی نداشته باشد. این موضوع هم با روح قانون و مجوزهای حرفه ای مغایر است.

وی ادامه داد: یکی از شروط صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌ها، مدارک پرسنلی و مدیریتی است. در آنجا معیارهای حقوقی دومین معیار است و باید ساختارها مشخص شده باشد. نمی‌توانیم خودمان ساختاری را معرفی کنیم و این موضوع می‌تواند به مجوز حرفه‌ای که برای ۶ باشگاه ما صادر شد اما هنوز امضایش خشک نشده، صدمه بزند. لذا این اقدام درست نیست، اما در چارچوب قانون ثبت شرکت‌ها به شکلی بهتر و با پذیرش مسؤولیت پاسخگویی اعمال شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره این که آیا وضعیت مدیریتی این باشگاه را شکننده می‌بیند، توضیح داد: ان‌شاءالله آقایان درست عمل کنند. حمیدرضا آصفی را ۳۰ سال است جامعه می‌شناسم و از زمانی که سفیر ایران در آلمان، فرانسه،‌ امارات بود سخنگوی وزارت امور خارجه بود می‌شناسم. آصفی همیشه یک فرد استقلالی و ورزشی بوده که فوتبال را به دقت پیگیری می‌کند. اگر آقایان به دنبال بهتر شدن اوضاع هستند، دعوت از این فرد هم در راستای شکل گرفتن هیأت مدیره انجام شده است. آصفی را به عنوان رئیس هیأت مدیره انتخاب شود زیرا وقت و اطلاعات بیشتری دارد و دانش دیپلماتیکش به درد باشگاه بین المللی استقلال می‌خورد.

اولیایی تصریح کرد: اگر آقایان با همین خیرالموجودین مدیریتی انتخاب شده عملکرد درستی داشته باشند، به نظر من باید از آنها حمایت شود. ایجاد تفرقه بین هیأت مدیره و کادر فنی باشگاه را به موفقیت نمی‌رساند. لیگ برتر برای باشگاه استقلال مهم است، اما انگیزه و افق دید ما آسیا است و باید در این قاره عناوین قبلی را تکرار کنیم. برای رسیدن به قهرمانی لیگ قهرمانان و این که نشان بدهیم فوتبال ما یک سر و گردن از فوتبال کشورهای قاره بالاتر است باید مدیریت‌ها را تقویت کنیم. باید مدیران قدر خود را دانسته و در جایگاه خودشان قرار بگیرند.

وی درباره آخرین وضعیت صدور مجوز حرفه‌ای برای برخی باشگاه‌ها گفت: ۶ باشگاه پرسپولیس، استقلال، تراکتور، سپاهان، ذوب‌آهن و فولاد مجوز حرفه‌ای دریافت کردند اما این مجوزها دائمی و بدون دخالت نیست. هر لحظه امکان دارد در راستی آزمایی مشخص شود شرایطی که آقایان اعلام کرده‌اند خلاف بوده که امیدواریم این گونه نباشد. از همان مقررات قبلی هم اگر تجاوز و تعدی شود این مجوز آسیب ‌می‌بیند. تاکنون این ۶ باشگاه مجوز حرفه‌ای بین المللی گرفته و طبق آن می‌توانند در مسابقات آسیایی و سایر رقابت‌ها شرکت کنند اما سایر باشگاه‌ها دو ماه فرصت دارند فرایند دریافت مجوز ملی را پیگیری کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=14801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.