• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2

اولین جشنواره فرهنگی گردشگری ساحل‌نشینان در چابهار برگزار می‌شود

  • کد خبر : 81598
  • 11 دی 1401 - 23:11
اولین جشنواره فرهنگی گردشگری ساحل‌نشینان در چابهار برگزار می‌شود
بام: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: اولین جشنواره فرهنگی-گردشگری ساحل‌نشینان کشور از ۲۸ دی تا اول بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور فعالان فرهنگی و گردشگری از ۷ استان ساحلی کشور در چابهار برگزار می‌شود.

علیرضا جلال‌زایی در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری بام اظهار داشت: اولین جشنواره فرهنگی گردشگری ساحل‌نشینان کشور (خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران و گلستان) در چابهار برگزار می‌شود، این رویداد امسال در تقویم گردشگری استان ثبت خواهد شد و اگر در کل کشور هم ثبت شود هر سال یکی از استان‌های ساحلی کشور متولی برگزاری آن خواهد بود.

به گفته وی این جشنواره از ۲۸ دی تا اول بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور ۷ استان ساحلی کشور برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رویداد فرهنگی-گردشگری ساحل‌نشینان کشور دستاورد جدیدی برای استان خواهد بود، گفت: پوشاک و خوراک سنتی، موسیقی و حرکات آیینی موزون، مراسم ها و آیین‌های سنتی و تاریخ و طبیعت و گردشگری هر استان در این جشنواره‌ به نمایش گذاشته خواهد شد تا گردشگرانی که در روزهای آخر دی ماه و اول بهمن ماه به چابهار شهر همیشه بهار سفر می‌کنند از نزدیک با تنوع فرهنگی اقوام ساحل‌نشین در این ۷ استان آشنا شوند.

«استان سیستان و بلوچستان مقصد و مسیر گردشگری است و امروز مسئولیت مضاعفی بر عهده ما قرار گرفته تا با بهره مندی از ظرفیت‌ها و داشته‌های ارزشمند این منطقه زیبا را معرفی کنیم»

جلال‌زایی با اشاره به رویدادهای برگزار شده از ابتدای سال ۱۴۰۱ گفت: در هفته گردشگری اولین جشنواره خوراک را با محوریت کشورهای جنوب شرق آسیا که در استان سیستان و بلوچستان نمایندگی دارند، برگزار کردیم؛ سه کشور هند، پاکستان و افغانستان و همچنین عمان در این رویداد مشارکت داشتند، هدف از این جشنواره بهره‌برداری از ظرفیت‌های فرهنگی اقوام مشترک و ساکن در این کشورها است، سایر استان‌های کشور هم که می‌توانستند حضور داشته باشند در این رویداد همکاری کردند.

اجلاس یا آخر سال یا بهار سال آینده برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان درباره برگزاری اولین اجلاس وزیران گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس در چابهار گفت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این رویداد در چابهار در حال انجام است؛ پیگیر تصویب این رویداد در تقویم شورای جهانی گردشگری هستیم، برخی موارد را هم وزارت امورخارجه پیگیری می‌کند. زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این رویداد در حال فراهم شدن و تکمیل است.

جلال‌زایی توضیح داد: پیش‌بینی می‌کنیم اگر همه موارد به خوبی پیش برود اجلاس وزیران گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس اواخر سال ۱۴۰۱ یا ابتدای فصل بهار در سال ۱۴۰۲ در چابهار برگزار شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.