• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
2

ایست قلبی و تنفسی مردی ۵۵ ساله در ارتفاعات روستای وشته شهرستان طالقان

  • کد خبر : 42494
  • 03 خرداد 1400 - 12:20
ایست قلبی و تنفسی مردی ۵۵ ساله در ارتفاعات روستای وشته شهرستان طالقان
انجمن پزشکی کوهستان: حادثه ایست قلبی و تنفسی مردی ۵۵ ساله در ارتفاعات روستای وشته شهرستان طالقان (منطقه چرخ چال) رخ داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان طالقان، علیرضا کلاته مسئول جمعیت هلال احمر شهرستان طالقان در خصوص حادثه فوق گفت: در مورخ:۱۴۰۰/۰۳/۰۲ راس ساعت: ۱۳:۳۷ با تماس مدیریت محترم بحران شهرستان با جمعیت هلال احمر شهرستان طالقان گزارش حادثه ای مبنی بر ایست قلبی و تنفسی مردی ۵۵ ساله در ارتفاعات روستای وشته منطقه چرخ چال اعلام گردید که سریعا یک دستگاه آمبولانس به همراه سه نجاتگر و همراهی اعضای خانه هلال روستای وشته به محل اعزام گردیدند. تیم امداد و نجات با همراهی عوامل اورژانس ۱۱۵شهرستان طالقان پس از طی مسافتی صعب العبور شخص مورد نظر را به آمبولانس منتقل و سریعا اقدامات لازم و عملیات احیاء (CPR) آغاز گردیده و تا درمانگاه شهید البرزی شهرستان طالقان جهت اقدامات درمانی تکمیلی عملیات احیاء(CPR) ادامه داشته، که متاسفانه علی رغم تلاش مداوم این عزیزان مانوراحیاء موفق نبوده و شخص فوت نموده که متوفی تحویل مراجع قضایی و انتظامی شهرستان گردید.

کلاته در پایان گفت: متاسفانه در سال جدید و آغاز فصل بهار و فصل روییدن و چیدن سبزی های کوهی شاهد حوادث کوهستان تلخ تر و بیشتری نسبت به سال گذشته در شهرستان طالقان بودیم لذا از تمامی عزیزان و مردم شریف شهرستان طالقان خواستارم بدون عدم آگاهی به اصول کوهپیمایی و لوازم مناسب، اللخصوص داشتن بیماری های زمینه ای از صعود به ارتفاعات جداً خودداری نمایند، تا به یاری خداوند و همکاری شما مردم شریف دیگر شاهد اینگونه حوادث تلخ نباشیم.

ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر با شماره تماس ۱۱۲ در هر ساعت از شبانه روز با آمادگی کامل، درصورت نیاز آماده پاسخگویی به نیازمندان و هموطنان عزیز میباشد.
سیدرضا میرسلیمی

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=42494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.