• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
0

اینیستا، اسکار و هالک؛ رولت روسی تا پرسپولیس!

  • کد خبر : 12672
  • 16 آذر 1399 - 18:08
اینیستا، اسکار و هالک؛ رولت روسی تا پرسپولیس!
بام نیوز: در ترکیب تیم های باقیمانده در لیگ قهرمانان آسیا، نام های بزرگی دیده می شود که ممکن است حریف پرسپولیس در فینال باشند.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز: دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان از امروز آغاز می شود تا ۸ تیم برای رسیدن به دیدار فینال تلاش کنند. اما در ترکیب تیم های باقیمانده از شرق آسیا، بازیکنان خارجی زیادی حضور دارند که از میان آنها، نام های بزرگی دیده می شود.

قطعا مهم ترین خارجی های باقیمانده، در دیدار فردا میان ویسل کوبه و شانگهای SIPG به مصاف هم خواهند رفت. در یک سوی میدان اینیستا و فرمائلن حضور دارند و در سمت دیگر اسکار و مارکو آرناتوویچ قرار گرفته اند.

 

* امید ژاپنی ها به ستاره های سابق بارسا
در ترکیب ویسل کوبه، فردا نگاه ها به اینیستا است. بازیکنی که نیازی به معرفی ندارد. بازیکنی که تمام عمر خود را در بارسلونا سپری کرد و در ۲۲ سال، ۶۷۴ بار برای این تیم به میدان رفت. او یک قهرمانی جام جهانی، ۴ قهرمانی چمپیونز لیگ، ۹ قهرمانی لالیگا، ۶ قهرمانی جام حذفی، ۳ قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا و ۳ قهرمانی جام باشگاه های جهان را کسب کرده است. اینیستا در سال ۲۰۱۸ از بلوگرانا جدا شد و به ویسل کوبه پیوست.

 

دیگر بازیکن مهمی که در ترکیب این تیم ژاپنی قرار دارد، توماس فرمائلن بلژیکی است. او که سابقه بازی برای آژاکس، بارسلونا، آرسنال و رم را در کارنامه دارد، تابستان گذشته پس از پایان مدت قراردادش با بارسا، راهی ویسل کوبه شد. فرمائلن در زمان حضور در آرسنال، حتی بازوبند کاپیتانی این تیم را نیز بر بازو بست.

 

 

 

* از اینتر و چلسی تا حضور اژدهای چین
در تیم شانگهای نیز بزرگترین نام حاضر در ترکیب این تیم، اسکار برزیلی است. بازیکنی که با ۲۰۳ بازی برای چلسی، دو قهرمانی لیگ برتر و یک لیگ کاپ انگلیس را به اضافه یک قهرمانی لیگ اروپا را در کارنامه دارد. او در ۱۴۴ دیداری که برای شانگهای به میدان رفته، ۴۵ باز گل زده و ۷۷ پاس گل نیز داده است.

 

 

مارکو آرناتوویچ مهاجم ۳۱ ساله و اتریشی، دیگر بازیکن مهم شانگهای است. اینترمیلان، بزرگترین تیمی است که او پیراهنش را بر تن کرده است. البته او تنها ۳ بار برای نراتزوری به میدان رفت. آرناتوویچ سابقه بازی در تونته هلند و تیم های انگلیسی استوک و وستهم به علاوه وردربرمن را در کارنامه دارد.

 

شاید می شد هالک برزیلی را در صدر این لیست قرار داد. اما این بازیکن به دلیل درگیری با ویتور پریرا سرمربی شانگهای، از تیم کنار گذاشته شده است. مهاجم سابق پورتو و زنیت که ۴۸ بار برای تیم ملی برزیل به میدان رفته است و ۱۱ بار نیز موفق به گلزنی شده است، دیگر جایی در تیم شانگهای ندارد. تیمی که به اژدهای چینی معروف است.

 

 

 

* بازیکنی که قاتل رئال و بارسلونا بود
اما تیم های کره ای بیجینگ گوان و اولسان هیوندای نیز بازیکنان خارجی مهمی را در اختیار دارند. در ترکیب بیجینگ، جاناتان ویرا حضور دارد. این بازیکن ۳۱ ساله و اسپانیایی، سابقه طولانی از حضور در لالیگا دارد. او ۱۹۰ بازی برای لاس پالماس، ۲۸ بازی برای رایو وایه کانو و ۲۷ دیدار نیز برای والنسیا انجام داده است. او سابقه یک بازی در تیم ملی اسپانیا را نیز دارد. ویرا ۳ بار دروازه رئال مادرید را باز کرده و یک بار نیز موفق شده است در برابر بارسلونا گلزنی کند.

 

رناتو آگوستو بازیکن سابق بایرلورکوزن دیگر اسم مطرح در این تیم است. این بازیکن ۳۲ ساله برزیلی، ۱۲۶ بار برای لورکوزن و ۹۱ بازی برای کورینتیانس انجام داده است. نقطه عطف کارنامه ورزشی آگوستو، ۳۳ بازی برای تیم ملی برزیل است که او در این تعداد بازی، ۶ بار نیز موفق به گلزنی شد.

 

 

آلان کاروالیو مهاجم سابق سالزبورگ، دیگر بازیکن نامی بیجینگ گوان است. او که ۱۲۹ بار برای این تیم اتریشی به میدان رفته بود، سابقه بازی برای گوانگژو اورگراند را نیز در کارنامه دارد. کاروالیو در تیم های پایه برزیل نیز حضور داشته است. او در لیگ قهرمانان آسیا ۳ گله است.

 

 

 

* امید کره ای ها، به خارجی ها نه چندان مشهور
اولسان هیوندای که یکی از مدعیان حضور در دیدار فینال است، چند بازیکن کارنامه دار خارجی را در اختیار دارد. البته بازیکنانی که در ترکیب اولسان حضور دارند، هرگز در تیم مطرح اروپایی بازی نکرده اند ولی نشان داده اند در ترکیب اولسان مثمر ثمر هستند.

بورن یانسن مهاجم نروژی سابق آلکمار، جونیور نگرائو بازیکن سابق کورینتیانس و دیو بولتویی مدافع اسبق اوترخت و نورنبرگ از بازیکنان خارجی مهم اولسان به حساب می آیند که نقش پر رنگی در درخشش این تیم کره ای در لیگ قهرمانان آسیا داشته اند.

باید منتظر ماند و دید از میان ۸ تیم باقیمانده در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، بالاخره کدام تیم راهی دیدار فینال می شود تا حریف پرسپولیس در بازی پایانی مشخص شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=12672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.