• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2

باران مهمان خراسان جنوبی می‌شود/ هشدار نسبت به وزش شدید باد

  • کد خبر : 70919
  • 02 اسفند 1400 - 23:47
باران مهمان خراسان جنوبی می‌شود/ هشدار نسبت به وزش شدید باد
بام نیوز: مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از امشب تا صبح سه شنبه در نقاط مختلف خراسان‌جنوبی پیش بینی بارندگی را داریم، گفت: نسبت به وزش شدید باد هشدار صادر شده است.

علیرضا خندان رو در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز اظهار کرد: از امشب تا صبح سه شنبه در نقاط مختلف خراسان‌جنوبی پیش بینی بارندگی را داریم.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بارندگی همه نقاط استان را در بر خواهد گرفت، بیان‌کرد: بارش‌ها در ارتفاعات خراسان‌جنوبی به شکل بارش برف و تگرگ خواهد بود که این نکته به ویژه برای کوهنوردان حائز اهمیت است.

خندان رو با بیان اینکه پیش بینی وزش باد را نیز داریم که در این راستا نیز صاحبان گلخانه‌ها و … باید اقدامات حفاظتی خود را داشته باشند، ادامه‌داد: در این چند روز اندکی افزایش دما را خواهیم داشت ولی از روز سه شنبه دما روند کاهشی دمای هوا را خواهیم داشت.

وی گفت: البته کاهش دمای هوا از روز سه شنبه یخبندان خیلی شدید را به همراه نخواهد داشت و هر حال امیدواریم که اسفند و بهاران بسیار پر بارانی را برای خراسان‌جنوبی داشته باشیم تا اندکی از رنج خشکسالی سال‌های گذشته جبران شود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در روز گذشته اطلاعیه و اخطاریه سطح زرد را برای اواخر وقت یکشنبه تا پیش از ظهر سه شنبه صادر کردیم، اظهار کرد: با توجه به وزش باد و … توصیه به بازدید و اطمینان از از سازه و پوشش گلخانه و محکم کردن سقف‌های موقت، رعایت قوانین رانندگی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ را داشته‌ایم.

خندان رو یادآور شد: عدم صعود به ارتفاعات و محدودیت در انجام فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از فعالیت ساختمانی در ارتفاع، مراقبت از کندوهای زنبور عسل و انتقال آن به مکان مناسب و پرهیز از چرای دام و و جا به جایی آن در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها از دیگر توصیه‌ها در هشدار هواشناسی است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=70919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.