• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
2

بارش برف و باران ارتفاعات مازندران را فرامی‌گیرد

  • کد خبر : 72246
  • 24 اسفند 1400 - 21:37
بارش برف و باران ارتفاعات مازندران را فرامی‌گیرد
بام نیوز: معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران، با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی، گفت: تا بامداد شنبه ۲۱ اسفند ماه سال جاری شاهد وزش باد شدید، رگبار باران و برف، رعدوبرق ، کاهش دما و احتمال تگرگ در آسمان مازندران هستیم.

به گزارش بام نیوز، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران، با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با نفوذ سامانه ناپایدار از چهارشنبه شب ۱۸ تا بامداد شنبه ۲۱ اسفند ماه سال جاری شاهد وزش باد شدید، رگبار باران و برف، رعدوبرق ، کاهش دما و احتمال تگرگ هستیم.

وی با بیان اینکه شدت بارش از پنج‌شنبه شب تا جمعه شب است، افزود: این سامانه به‌ویژه ارتفاعات مرکزی و غربی و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای غرب استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: آسیب به سازه‌های کم مقاوم ، احتمال ریزش سنگ و اختلال تردد در جاده‌ها و محورهای کوهستانی و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها از مخاطرات این سامانه بارشی است.

اسدی تصریح کرد:  مقاوم‏‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، احتیاط در تردد جاده‌ای و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی مورد تاکید است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم بارندگی و کاهش دما اوایل هفته در استان، گفت: دریای مازندران به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=72246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.