• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
1

بارش برف و باران به همراه کاهش دما در ۱۹ استان

  • کد خبر : 71073
  • 04 اسفند 1400 - 20:47
بارش برف و باران به همراه کاهش دما در ۱۹ استان
بام نیوز: سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از نفوذ سامانه بارشی از روز جمعه (۶ اسفندماه) و وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک در مناطق بیابانی خبر داد.

به گزارش بام نیوز سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از نفوذ سامانه بارشی از جمعه( ۶ اسفندماه) تا یکشنبه ( ۸ اسفندماه) با مخاطراتی مانند بارش برف، باران، کاهش دما، احتمال وقوع تگرگ، مه آلودگی، وزش باد نسبتا شدید و در نواحی گرمسیر با رعدوبرق خبر داد.

منطقه اثر این سامانه جمعه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، غرب اصفهان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران، شنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، خوزستان و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و یکشنبه استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان خواهد بود.

اثر این مخاطره اختلال در تردد، مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی به سبب بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز و احتمال آبگرفتگی محدود معابر شهری است.

سازمان هواشناسی توصیه می‌کند پرهیز از تردد غیر ضروری ، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف‌روبی و اتخاذ سایر اقدامات پیشگیرانه لازم به‌ویژه در فعالیت‌های کشاورزی برای دوری از خسارت احتمالی در دستور کار قرار گیرد.

سازمان هواشناسی در ادامه از تغییر نوع توده هوا به همراه افزایش گرادیان فشاری طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه با مخاطره‌ای مانند وزش باد نسبتا شدید و در مناطق بیابانی توام با خیزش گردوخاک خبر داد.

جمعه (۶ اسفندماه) استان‌های ایلام، خوزستان و اصفهان، شنبه ( ۷ اسفندماه) استان‌های کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز، سمنان، یزد، جنوب اصفهان، شمال فارس و کرمان، نوار شرقی استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و یک‌شنبه (۸ اسفندماه) استان‌های تهران، قم، البرز، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و گلستان درگیر این سامانه خواهند بود.

اثر این مخاطره در نواحی مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، افزایش احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی است.

توصیه سازمان هواشناسی در این شرایط مستحکم کردن سازه‌های موقتی، احتیاط در تردد از اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره و عدم پارک خودروها در اطراف موارد ذکر شده است.

به گزارش بام نیوز،هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.