• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
1

بارش برف و باران و لغزندگی راه های البرز

  • کد خبر : 80087
  • 26 آبان 1401 - 14:09
بارش برف و باران و لغزندگی راه های البرز
بام: رییس پلیس راه البرز اعلام کرد : با توجه به بارش برف و باران و لغزندگی محور کرج - چالوس و آزادراه های این استان ، رانندگان با احتیاط حرکت کنند.

سرهنگ پیمان کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام اظهار داشت : بارش ها در جاده کرج – چالوس در محدوده کندوان به صورت برف خفیف و بقیه محور باران است .

وی اضافه کرد: همچنین شب گذشته تا صبح امروز در آزادراه تهران – کرج – قزوین شاهد بارش باران بودیم و اکنون این محور لغزنده است .

کرمی بیان داشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی برتداوم بارش ها ، احتمال سقوط سنگ و بهمن در مسیر های کوهستانی به ویژه در جاده کرج – چالوس دور از انتظار نیست که در چنین شرایط جوی رانندگان در حاشیه محورهای کوهستانی و رودخانه ها توقف نکنند.

وی یادآور شد : رانندگان چنانچه قصد سفر در محورهای کوهستانی استان البرز را دارند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند .

کرمی خاطرنشان کرد : رعایت فاصله طولی برای جلوگیری از تصادف و عدم تغییر مسیر ناگهانی در محدوه آزادراهی از مواردی است که رانندگان باید رعایت کنند.

جاده کرج – چالوس به مسافت ۱۶۰ کیلومتر نیمی از آن در حوزه جغرافیایی استان البرزو مابقی در حوزه جغرافیایی استان مازندران قرار دارد.

استان البرز دارای یک هزار و۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز نیز پیش تر با اعلام وضعیت زرد هواشناسی در سطح استان به ویژه ارتفاعات از احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها خبر داد.

محمد رضا فلاح نژاد افزود: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه تندری از عصر و شب امرور چهارشنبه ۲۵ آبان ماه تا صبح جمعه ۲۷ آبان در منطقه البرز مرکزی است.
وی بیان داشت: به موجب فعالیت این سامانه در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید به همراه گرد و خاک، رگبار پراکنده و رعد و برق، در ارتفاعات مه آلودگی و بارش ساعتی و پراکنده برف مورد انتظار است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی هواشناسی در محورهای کوهستانی البرز به ویژه جاده کرج – چالوس و شهرستان طالقان شاهد رگبار ساعتی برف و مه آلودگی خواهیم بود.

فلاح نژاد یادآور شد: لغزندگی جاده های کوهستانی، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه های کوهستانی از دیگر مخاطرات این سامانه است که به مردم توصیه می شود در سفرهای برون شهری و کوهنوردی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.