• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
0

بازگشایی اماکن ورزشی در مشهد

  • کد خبر : 45840
  • 02 تیر 1400 - 17:08
بازگشایی اماکن ورزشی در مشهد
بام نیوز:رییس اداره ورزش‌وجوانان مشهد از بازگشایی اماکن ورزشی مشهد خبرداد.

مهدی سلاطین در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت بازگشایی اماکن ورزشی مشهد اظهار کرد: اماکن ورزشی روباز در میان دسته‌های کرونایی به گروه یک و باشگاه‌های بدنسازی و رشته‌های ورزشی کم‌خطر مانند فوتسال، والیبال، بسکتبال و… به گروه دوم منتقل شدند تا در شرایط نارنجی مجوز فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت نامشخص استخرها و مجموعه‌های آبی و باشگاه‌های ورزشی پرخطر افزود: با توجه به اینکه استخرها و مجموعه‌های آبی در دسته سوم این گروه‌بندی قرار دارند کماکان مجوز فعالیت ندارند، اما در تلاشیم تا با تدوین شیوه‌نامه‌های تخصصی مجوز آغاز فعالیت این مجموعه‌ها را از ستاد ملی مقابله با کرونا بگیریم. امیدوارم طی دو هفته آینده مشاغل ورزشی آبی اجازه فعالیت داشته باشند.

رییس اداره ورزش‌وجوانان مشهد ادامه داد: با اعلام رنگ‌بندی جدید شهرها و وضعیت کرونا، فعالیت در بخش استخر روباز، تیراندازی (اهداف پروازی، فضای باز)، تیروکمان، چوگان، دوومیدانی، سوارکاری، قایقرانی (به‌جز دراگون بوت)، کوهنوردی، موتورسواری، اتومبیل‌رانی و دوچرخه‌سواری در تمامی شهرهای کشور حتی شهرهای با وضعیت قرمز کرونا نیز منعی ندارد.

سلاطین با اشاره به فعالیت گروه‌های ورزشی در رنگ‌بندی‌های زرد و نارنجی گفت: بر اساس تغییرات جدید صورت گرفته، فعالیت در حوزه بدنسازی و پرورش‌اندام، اسکی، بولینگ و بیلیارد، تنیس روی میز (داخل سالن)، شمشیربازی (سالنی)، ورزش‌های سه‌گانه، تیراندازی سالنی، بدمینتون، فوتبال سالنی، ورزش‌های روستایی (سالنی)، والیبال (سالنی)، قایقرانی، دراگون بوت در شهرهای با رنگ نارنجی آزاد است، اما مجوز فعالیت در شهرهای قرمز را نخواهندداشت.

وی اضافه کرد: همچنین طبق فهرست جدید تغییرات ایجاد شده در گروه‌بندی مشاغل مرتبط با فعالیت باشگاه‌های ورزشی، رشته‌های مربوط به انجمن ورزش‌های رزمی، بوکس (سالنی)، شنا (استخرهای سرپوشیده و پارک‌های آبی)، تکواندو (سالنی)، جانبازان و معلولین، ژیمناستیک (سالنی)، هاکی(سالنی)، کاراته (سالنی)، کبدی (سالنی)، کشتی (سالنی)، کونگ‌فو، هنرهای رزمی (سالنی)، نابینایان، ناشنوایان، نجات غریق (سالنی)، ورزش‌های رزمی، ووشو (سالنی) و ورزش‌های زورخانه‌ای (سالنی) صرفا در شهرهای با رنگ زرد از نظر شیوع ویروس کرونا امکان بازگشایی دارند و فعالیت آن‌ها در شهرهای با رنگ نارنجی و قرمز ممنوع است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=45840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.