• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
2

بانوان ایران پیشگام مدال‌آوری در رشته‌های کوهنوردی هستند

  • کد خبر : 82781
  • 28 دی 1401 - 23:08
بانوان ایران پیشگام مدال‌آوری در رشته‌های کوهنوردی هستند
بام: دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: در نتیجه افزایش تلاش و پشتکار فراوان، بانوان کوهنورد ایرانی طی سال‌های اخیر مدال‌های فراوانی در عرصه‌های آسیایی و جهانی کسب کرده و یک گام جلوتر از مردان هستند.

حسین مقدم روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار بام در گرگان اظهار کرد: فعالیت‌های فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با شیوع کرونا تا حد زیادی متوقف شد و در ماهای اخیر با کاهش شیوع این ویروس برنامه‌های آموزشی و ورزشی کوهنوردی بار دیگر آغاز شد.

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: برگزاری دوره‌های مربیگری، بازآموزی مدرسان، دوره‌های پیشرفته برای مدرسان ارشد فدراسیون و اتمام آموزش‌هایی که بصورت ناقص رها شده بود از جمله فعالیت‌های فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی جمهوری اسلامی ایران در سال جاری است.

وی افزود: اردوی تیم‌های ملی سنگنوردی برای بازی‌های آسیایی پیشرو درحال پیگیری بود که با وجود تاخیر در برگزاری این مسابقات، ملی‌پوشان ایرانی تمرینات آماده‌سازی خود را ادامه می‌دهند.

مقدم بیان کرد: تیم ملی یخ‌نوردی از ابتدای تابستان با برگزاری اردو در مجموعه‌های شبیه‌سازی شده در دیواره‌های یخی آمادگی کاملی پیدا کرده که نتیجه آن کسب یک مدال طلای مسابقات آسیایی کره‌جنوبی در رشته سرعت بود.

وی در ادامه افزود: همچنین در این مسابقات محمدرضا صفدریان و شبنم اسدی مدال برنز رشته سرعت را به خود اختصاص دادند.

مقدم گفت: تیم ملی یخ‌نوردی برای افزایش آمادگی حضور در مسابقات جهانی سوئیس، به اردوی آماده‌سازی در فرانسه اعزام شده است.

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: این فدراسیون، زیرمجموعه ۶ فدراسیون جهانی است و ۱۶ رشته ورزشی را پوشش می‌دهد اما بودجه‌های فعلی نمی‌تواند پاسخگوی نیازها باشد.

مقدم اظهار کرد: بیشتر نیازهای ورزشکاران این رشته با هزینه شخصی ورزشکاران پرداخت می‌شود و بخش عمده بودجه فدراسیون در راستای آموزش و برگزاری اردوها هزینه می‌شود.

وی به ظرفیت‌های گلستان در کوهنوردی اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور استعدادهای شاخص در گلستان، همراهی مدیران و علاقمندان پرشور با تلاش جمعی می توان ورزشکاران مستعدی در این استان پرورش داد که آینده سازان رشته های مختلف در مجموعه فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی جمهوری اسلامی ایران باشند.

مقدم افزود: هیات کوهنوردی گلستان با توجه به میزان فعالیت‌ها و کارنامه خوب خود با وجود کمبودها و محدودیت‌های موجود و ظرفیت‌های اقلیمی به لحاظ دارا بودن پوشش جنگلی مناسب و مناطق کوهستانی جزو مجموعه‌های قابل قبول فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.