• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24661
1

بانوی کوهنورد میمندی قْله کالاپاتار کوه هیمالیا را فتح کرد

  • کد خبر : 73537
  • 28 فروردین 1401 - 20:57
بانوی کوهنورد میمندی قْله کالاپاتار کوه هیمالیا را فتح کرد
بام نیوز: رقیه پور قربان کوهنورد بخش میمند شهرستان فیروز آباد استان فارس قله ۵هزار ۵۴۵ متری کالاپاتار کوه هیمالیا در کشور نپال را فتح کرد.

این کوهنورد ۶۰ ساله  که ساکن شیراز است روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار بام نیوز گفت:‌ از سال ۸۴ رشته کوهنوردی را آغاز کردم و تاکنون به  قله های مرتفعی هم در داخل و در خارج کشور صعود کرده ام.

وی اضافه کرد: تیم پنج نفره ما که عضو باشگاه کوهنوردی بامداد آرکا شیراز است، کار صعود  به قْله کالاپاتار که یکی از قله های مرتفع کوه هیمالیا در کشور نپال است  از ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز کردیم   و به مدت ۸ روز طول کشید تا مسیر سخت و طاقات فرسا این قُله که بسیار زیبا و دیدنی  و پوشیده از برف است را طی کنیم.

پور قربان ادامه داد:‌ برای صعود به قله پس از پیاده روی و تجدید قوا و  آشنایی با دما و آب هوای منطقه صعود به قْله را شروع کردیم  که پس از هشت روز موفق شدیم پرچم پر افتخار  ایران در بام قله کالاپاتار به اهتزاز درآوریم.

 

بانوی کوهنورد میمندی قْله کالاپاتار کوه هیمالیا را فتح کرد
تیم کوهنوردی باشگاه بامداد آرکا شیراز 

وی گفت: تاکنون  قله کلیمانجارو، بلندترین قُله قاره آفریقا، البروس قاره اروپا، قله کازبک در ارتفاعات قفقاز، قُله آراگاتس ارمنستان و  قُله کالاپاتار را فتح کرده ام.

این کوهنورد فارسی افزود: همچنین در طرح سیمرغ  به ۳۱ قله شاخص  ایران درسال  ۹۸ صعود کردم و در پایان نیز نشان طرح سیمرغ فاتح قله های ایران را کسب کردم.

وی افزود: در این صعود حسن باقری، مهرداد امیری، مینو غرقی  و سمیرا مفیدی اعضای گروه کوهنوردی بامداد آرکا شیراز را تشکیل می دادند.

قله کالاپاتار یکی از قله های مرتفع  کوه هیمالیا است که در کشور نپال قرار دارد  که ۵هزار ۵۴۵ متر ارتفاع دارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=73537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.