• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
1

با ابراز رضایت از برگزاری لیگ؛ فضل الله باقرزاده: برخی دیدارهای لیگ شمشیربازی در سطح جهانی بود

  • کد خبر : 21326
  • 08 بهمن 1399 - 18:09
با ابراز رضایت از برگزاری لیگ؛ فضل الله باقرزاده: برخی دیدارهای لیگ شمشیربازی در سطح جهانی بود
بام نیوز: رئیس فدراسیون شمشیربازی با ابراز رضایت از آغاز فصل جدید مسابقات باشگاهی این رشته گفت: رقابت نزدیک ملی‌پوشان که بعضا در سطح جهانی بود نشان از آمادگی بالای آنها داشت.

به گزارش خبرنگاربام نیوز،  فصل جدید مسابقات باشگاهی شمشیربازی از روز گذشته آغاز شد. روز نخست این فصل از رقابت‌ها به برگزاری دیدارهای دور رفت هفت تیم شرکت کننده در اسلحه سابر اختصاص داشت.

در پایان این فصل از مسابقات تیم دانشگاه آزاد که ملی پوشانی همچون مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و فرزاد باهر ارسباران را در اختیار دارد با ۶ برد و ۱۸ امتیاز صدرنشین شد. اشتاد سازه مشهد که محمد رهبری، محمد فتوحی و نیما زاهدی را در ترکیب خود دارد هم با یک برد کمتر و ۱۶ امتیاز در رده دوم ایستاد و آکادمی شمشیربازی ساری هم با ۱۴ امتیاز سوم شد.

رقابت میان این تیم‌ها و دیگر حریفان‌شان در حالی برگزار شد که سال گذشته مسابقات باشگاهی شمشیربازی به دلیل شیوع و گستردگی کرونا پیگیری نشد و طی یک سال گذشته هم شمشیربازان همچون ورزشکاران دیگر رشته‌ها در هیچ رویداد داخلی یا خارجی شرکت نداشتند؛ با این حال رئیس فدراسیون از کیفیت مسابقات و رقابت میان برخی شرکت کنندگان ابراز رضایت دارد.

فضل الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگاربام نیوز گفت: به خاطر کرونا مسابقات را متفاوت از همیشه برگزار کردیم. هر سال رقابت ورزشکاران و تیم‌های هر سه اسلحه هم زمان و به صورت تجمیع برگزار می‌شد و رقابت‌ها هم مثلاً برای مدت ۱۰ هفته ادامه داشت اما امسال به دلیل بحران کرونا تعداد تیم‌ها را کاهش دادیم و مسابقات هر مرحله رفت و برگشت را هم محدود به یک هفته کردیم.

وی ادامه داد: با وجود همه این تغییرات اما مسابقات دور رفت اسلحه سابر خیلی خوب و در کیفیتی بالا برگزار شد. تیم‌هایی مانند دانشگاه آزاد و اشتاد سازه ملی پوشان را در اختیار دارند. این شمشیربازان طی ۱۱ ماه گذشته از مسابقات کاملاً دور بودند. البته که با همت سرمربی تیم ملی اسلحه سابر در جریان اردوهای ملی برای آنها مسابقات درون اردویی گذاشتیم و حتی پاداش هم در نظر گرفتیم اما در مجموع شمشیربازان در یک سال گذشته هیچ رقابت رسمی نداشتند با این حال حضور قابل توجهی در لیگ داشتند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: بیشتر دیدارها میان شمشیربازان و به خصوص ملی پوشان در سطح بالایی برگزار شد. به طور مثال رقابت علی پاکدامن و محمد رهبری واقعاً در سطح جهانی بود. در کل اینکه ملی پوشان اسلحه سابر خیلی آماده ظاهر شدند و نشان دادند همان سه مرحله اردویی که برای آنها برگزار شده تا چه حد موثر و مفید بوده است.

باقرزاده با تاکید بر اینکه هفته آینده رقابت‌های دور رفت اسلحه اپه برگزار می‌شود و یک هفته بعد از آن هم به برگزاری دیدارهای دور رفت اسلحه فلوره اختصاص دارد و سپس مسابقات وارد مرحله برگشت می‌شود، در مورد تعداد تیم‌های شرکت کننده در هر اسلحه و اینکه شرکت کنندگان در اسلحه سابر بیشتر از دو اسلحه دیگر است، توضیح داد.

وی در این زمینه گفت: به خاطر پاندمی کرونا و لزوم متمرکز برگزار شدن مسابقات، تعداد تیم‌ها را کاهش دادیم. البته در اسلحه سابر برگزاری مسابقات تیمی نسبت به دو اسلحه دیگر سریع‌تر انجام می‌شود. بعضاً در اسلحه فلوره و اپه برگزاری دیدارهای تیمی یک ساعت هم زمان می‌برد اما در اسلحه سابر شرایط اینگونه نیست. به همین دلیل در این دو اسلحه (اپه و فلوره) حضور تنها ۵ تیمی را نهایی کردیم اما در اسلحه سابر از ۷ شرکت کننده استفاده می‌کنیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: هر یک از تیم‌ها در هر مرحله رفت و برگشت مسابقات اسلحه خود حداقل ۶ – ۵ دیدار برگزارمی کنند. این دیدارها برای دور رفت اسلحه سابر بدون هیچ مشکل و آسیب دیدگی همراه بود. اطمینان داریم در دو اسلحه دیگر هم شرایط با کیفیتی را از تیم‌ها خواهیم دید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=21326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.