• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
2

با رها کردن معلمان و بی تفاوتی به آنان جامعه به درستی رشد نمی‌کند

  • کد خبر : 74270
  • 19 اردیبهشت 1401 - 20:16
با رها کردن معلمان و بی تفاوتی به آنان جامعه به درستی رشد نمی‌کند
بام نیوز:آئین بزرگداشت مقام معلم در استان هرمزگان با حضور مسئولان استانی و معرفی معلمان برتر استان در سالن شرکت ملی گاز بندرعباس برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان صبح امروز (۱۷ اردیبهشت ماه) در آئین بزرگداشت مقام معلم در استان هرمزگان که در سالن شرکت گاز برگزار شد، معلمان را یکی از سرمایه‌های اصلی تمدن‌سازی دانست و عنوان کرد: معلمان باید به دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌هایی در دستان خود نگاه کنند و همواره سعی در ارتقاء آنان در سطوح مختلف داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و کودکان امروزی، قشر بزرگان نسل بعد را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: معلمان باید دانش‌آموزان را به درستی برای نقش آفرینی در آینده تربیت کنند چرا که این افراد هستند که آینده را می‌سازند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، با بیان این نکته که کودکان، مشق بزرگی و بلند همتی را از معلمان خود می‌آموزند، اظهار کرد: تحقق اخلاق در حوزه نرم‌افزاری تمدن اسلامی دارای سه ضلع خانواده، مدرسه و محیط اجتماعی است که این سه ضلع باید مکمل یکدیگر باشند و هم‌افزا باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، «اخلاق» را یکی از مهم‌ترین مسائل تحقق تمدن اسلامی دانست و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ملاک‌های ارزیابی جوامع مختلف، نظم و احترام به قواعد اجتماعی است؛ که تمام این مولفه‌ها در حوزه اخلاق اجتماعی تعریف می‌شود. انسان باید از دوران کودکی و نوجوانی این مسائل را بیاموزد تا مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی هموار شود.

وی، ضمن تاکید بر لزوم گسترش تفکر تعلیم‌یافته در تار و پود جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی حوزه تمدنی از جمله وظایف مهم معلمین محسوب می‌شود. معلمین، اندیشیه و بذر این تفکر را در ذهن دانش‌آموز می‌کارد و سعی می‌کند آن را رشد دهد تا به بلوغ برسد و خالق کارهای بزرگی باشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، اضافه کرد: جهاد تبیین یعنی، شناسایی و تبیین رگه‌های اصلی حرکت انقلابی در جامعه، که نظام آموزش و پرورش باید در این مسیر قرار گیرد تا بتواند شتاب و سرعت بیشتری به تحقق تمدن نوین اسلامی بدهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر وارد دولت‌سازی اسلامی شده‌ایم و اکنون به دنبال محقق‌سازی دولت اسلامی هستیم تا در نهایت حاکمیت اسلامی و تمدن نوین اسلامی در کشور استقرار پیدا کند.

با رها کردن معلمان و بی تفاوتی به آنان جامعه به درستی رشد نمی‌کند

همچنین عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: هر کسی توفیق پیدا می کند که پشت تریبون قرار می گیرد تکلیف خود را با مخاطبینش مشخص کند و اگر مشکلاتی را می خواهد مطرح کند بر طبق یک باور درونی باشد.

احمد مرادی با بیان اینکه آن چیزی که به آن اعتقاد و باور دارم و در طول مدت زندگی ام درک کردم این است که زحمات معلمان را نمی توانیم جبران کنیم و همگی مدیون آن ها هستیم، عنوان کرد: معلمان با عشق وارد این عرصه شده و معلمی را یک شغل یا جایگاه کارمند حقوق بگیر خود را محصور نکرده اند و کار تعلیم و تربیت را یک کار رفیع قلمداد کرده و سرنوشت جامعه به دست معلمان است.

وی با اشاره به اینکه خیرین در تمامی مناطق هرمزگان به ویژه روستاها آثار خیر پربرکتی برجای گذاشته اند و اگر خیرین نبودند وضعیتی به مراتب بدتر از امروز برای هرمزگان شاهد بودیم، عنوان کرد: تبدیل مدارس کپری به مدارس مجهز و استاندارد حرکت بزرگی بود که از هرمزگان شروع شد.

مرادی ادامه داد: رسالت و وظیفه و جایگاه هر مسئولی این است که به داد مسئولین برسیم و مشکلات کشور را برطرف کنیم و اگر همه با هم باشیم در استان هرمزگان، تمامی مشکلات قابل حل است.

وی با بیان اینکه نگرانی که معلمان در خصوص رتبه بندی دارند و هر وزیر و نماینده مجلسی موضوعی را مطرح اما اتفاق خاصی رخ نمی دهد و در زندگی معلمان نشاطی صورت نمی گیرد، اظهار کرد: در مجلس مباحث زیادی مطرح شد و رئیس سازمن برنامه و بودجه به مجلس دعوت و دولت مباحثی را مطرح کرد و رتبه بندی معلمان به عنوان یک مصوبه و قانون در اختیار دولت قرار گرفت.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه تمامی نمایندگان نسبت به معلمان دغدغه جدی دارند، خاطرنشان کرد: اینکه معلم شغل دومی را برمی گزیند تا امرار و معاش زندگی اش بچرخد باعث تأسف همگان است.

وی با بیان اینکه تأکید نمایندگان مجلس بر انتخاب وزیر آموزش و پرورشی است که باید وجودش را برای جامعه هدفش بگذارد، اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ در تبصره ۱۴ حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان را هم برای توسعه اماکن ورزشی مدارس و هم توسعه و تجهیز مدارس و هم برای محرومیت زدایی که نیازمند است سهم استان هرمزگان به درستی مطالبه گری شود و برای دریافت آن تلاش و پیگیری جدی صورت بگیرد.

مرادی تصریح کرد: اولویت بنده تا لحظه آخر نمایندگی ام در مجلس آموزش و پرورش است و برای احقاق حق معلمان و دانش آموزان از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه با رها کردن معلمان و بی تفاوتی به آنان جامعه به درستی رشد نمی کند، اضافه کرد: تمام سعی و تلاشم این است که در چارچوب جایگاهم برای حل مشکلات آموزش و پرورش به کار ببندم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74270

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.