• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

بخشی از وظایف سرپرست در تیم های کوه نوردی و اهمیت آن

  • کد خبر : 18191
  • 22 دی 1399 - 21:31
بخشی از وظایف سرپرست در تیم های کوه نوردی و اهمیت آن
گروه آموزشی بام نیوز:يك سرپرست بايد در طول برنامه اطلاع دقيقي از وضعيت روحي و جسمي افراد داشته باشد و نيز از وضعيت امكاناتي آنها از بابت كوله، مواد غذايي و آشاميدني ها و ... با خبر باشد تا در موقع لزوم تدابير لازم را به كار برد.

گروه آموزشی بام نیوز،بخشی از وظایف سرپرست در تیم های کوه نوردی و اهمیت آن منتشر نمود:

بخشی از وظایف یک سرپرست در برنامه های کوهنوردی به شرح ذیل است:

پيدا كردن محلهايي مناسب براي زمانهاي استراحت و نيز شب ماني و كمپينگ در احياي انرژي و رفع خستگي گروه مؤثر است و نيز تنظيم زمانهاي استراحت به موقع و كنترل آنها در اين مورد نقش مهمي را داراست.

انتخاب صحيح نفراتی براي مسؤوليت جلوداری و عقب داری گروه بدين صورت كه اين نفرات از افراد برجسته و قوي گروه باشند تا بتوانند ريتم مناسبي براي حركت گروه به وجود آورند و نيز اين امكان را به سرپرست بدهند تا نظم خوبي براي تيم به وجود آورد و بتواند ابتدا و انتهاي گروه را كنترل نمايد.

نظرات بر كار مسؤوليتي كه براي برنامه تعيين شده، اعم از جلودار، عقب دار، مسوول فني، تداركات، مالي، گزارش نويس و … از وظايف مهم سرپرست است.

يك سرپرست بايد در طول برنامه اطلاع دقيقي از وضعيت روحي و جسمي افراد داشته باشد و نيز از وضعيت امكاناتي آنها از بابت كوله، مواد غذايي و آشاميدني ها و … با خبر باشد تا در موقع لزوم تدابير لازم را به كار برد.

سرپرست يك تيم مي تواند اين توانايي را داشته باشد كه در گروه خود، بين افراد ارتباط برقرار كند و نيز اگر خود سرپرست بتواند اين ارتباط را بين خود و اعضاء ، قوي تر سازد، در كيفيت اجراي برنامه تأثير مثبت خواهد گذاشت.

ايجاد نظم و هماهنگي و كنترل ريتم حركت گروه و نظارت بر حركت فرد و جلوگيري از پراكندگي آنان بهترين صعود را به وجود خواهد آورد – برخورد مناسب سرپرست با افراد گروه بر روحيه تيم تأثير بسياري خواهد داشت. هر عكس العملي از جانب او در نظر افراد جلب توجه خواهد كرد مانند چهره ي شاد، عبوس، نگران، گرفته و يا آرام و …. كه تيم بر آن تأثير مي گيرد و مي تواند احساس شادماني، نگراني ، دلهره و يا آرامش خاطر را در گروه به وجود آورد، به خصوص در موقع دشوار و خطرناك که توان روحي و جسمي افراد ممكن است تقليل يابد، نقش سرپرست بسيار مهم و تعيين كننده خواهد بود. تشويق ها و روحيه دادن ها و آرام كردن گروه در مواقع بحراني باعث خواهد شد تيم، سلامت و شاداب برنامه را به اتمام رساند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=18191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.