• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
4

برای اردو زدن به چه وسایلی نیاز داریم؟

  • کد خبر : 26264
  • 26 بهمن 1399 - 18:35
برای اردو زدن به چه وسایلی نیاز داریم؟
بام نیوز: چادر، میله برای نصب چادر، سایبان، صندلی، متکا، لوازم برای تعمیر مثل چکش و پیچ گوشی و … که در صورتی که وسیله ای خراب شد بتوانیم تعمیر کنیم، کیسه خواب و چراغ قوه از وسایلی هستند که برای کمپ زدن در یک منطقه لازم است و نبودن این وسایل همراهمان ممکن است از لذت سفر ما بکاهد.

تقریبا همه ی ما عاشق طبیعت هستیم و در هفته ساعاتی را برای گذاراندن اوقات خود در پارک ها و یا سفر کردن به جنگل، کویر و مناطق دیگری که دور از ماشین و تکنولوژی و… هستند در نظر گرفته ایم.

گذراندن چند روز در طبیعت می تواند بسیار لذت بخش باشد و ذهن ما را برای ساعاتی از مشکلات زندگی دور کند. سفر کردن از مواردی است که همه تجربه کرده اند ولی شاید سفر کردن و خوابیدن در چادر را تجربه نکرده باشیم.

زندگی در چادر می تواند کمی دشوار باشد ولی در عین حال بسیار لذت بخش است. مشکلات چادر در صورت به همراه داشتن لوازم مناسب کمپینگ می تواند بر طرف شود. وسایل کمینگ بسیار زیاد است که ما در این مقاله سعی می کنیم تعدادی از آنها را متذکر شویم. لوازمی که برای کمپ زدن لازم است چند گروه است که ما هر گروه را یادآور خواهیم شد.

گروه اول، وسایل اسکان

چادر، میله برای نصب چادر، سایبان، صندلی، متکا، لوازم برای تعمیر مثل چکش و پیچ گوشی و … که در صورتی که وسیله ای خراب شد بتوانیم تعمیر کنیم، کیسه خواب و چراغ قوه از وسایلی هستند که برای کمپ زدن در یک منطقه لازم است و نبودن این وسایل همراهمان ممکن است از لذت سفر ما بکاهد.

گروه دوم، وسایل پخت و پز

شاید این سوال پیش بیاید که در هنگام اردو زدن برای تغذیه چه باید کرد. وسایلی بسیاری برای تامین خوراک می توان به همراه داشت چند مورد از این وسایل به شرح رو برو است: اجاق گاز( گاز پیکنیکی)، سوخت، چوب برای سوزاندن، قابلمه و ماهی تابه، بطری آب، دستمال، قاشق و بسیاری از وسایل دیگر که می توان از برای اردو زدن از آنها استفاده کرد.

گروه سوم، وسایل برای پوشاک

به همراه داشتن این پوشاک مناسب بیشتر به آب و هوا بستگی دارد. در صورتی که فصل سرما باشد بهتر است که وسایل گرم مثل کاپشن و کاموایی و… را به همراه داشته باشیم. به همراه داشتن کفش مناسب خیلی مهم است. در صورتی که منطقه ای که در آن اردو زده ایم کوهستانی باشد باید کفش های مخصوص کوهنوردی به همراه داشته باشیم.

گروه چهارم وسایل شخصی

این وسایل در حقیقت شامل هر نوع وسیله ای می شود که شما ممکن است به آن نیاز داشته باشید برای مثال کرم ضد آفتاب، جعبه کمک های اولیه، اگر از داروی خاصی مصرف می کنید به همراه داشتن آنها الزامی است، خمیر دندان و صابون که در طول کمپینگ به کار شما خواهند آمد.

دسته پنجم، لوازم غیر ضروری

این دسته به لوازم خاصی تعلق ندارد و سایر وسایل در این دسته قرار خواهند گرفت. وسایلی از جمله دوربین که برای ثبت تصاویر و ویدیو ها مورد استفاده قرار گیرد، نقشه که می تواند بسیار مهم باشد چرا که در صورت گم شدن در آن منطقه بتوانید راه درست را پیدا کنید، دوچرخه نیز می تواند برای طی مسافت های کوتاه بسیار مناسب باشد.

برای لذت بردن از کمپ، به همراه داشتن لوازم مورد نیاز بسیار مهم است. به همراه داشتن وسایل اشاره شده می تواند کمپ زدن را برای شما بسیار لذت بخش تر کند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=26264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.