• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1
اموزشی:

بررسی عملکرد و توان باطری ها در فصل سرما

  • کد خبر : 8993
  • 08 آذر 1399 - 19:21
بررسی عملکرد و توان باطری ها در فصل سرما
گروه اموزشی بام نیوز:امروزه نیاز به استفاده از #باطری ها در کوهنوردی یا طبیعتگردی امری بدیهی است. باطری دستگاه جی.پی.اس، چراغ قوه یا هدلامپ، بلندگو‌های جیبی و امثال آن.

گروه اموزشی بام نیوز،مطلبی را در خصوص بررسی عملکرد و توان باطری ها در فصل سرما منتشر نمود:

امروزه نیاز به استفاده از #باطری ها در کوهنوردی یا طبیعتگردی امری بدیهی است. باطری دستگاه جی.پی.اس، چراغ قوه یا هدلامپ، بلندگو‌های جیبی و امثال آن.

چیزی که در این میان بسیار مهم است، تاثیر #سرما بر عملکرد و توان باطری هاست. در نگاه نخست شاید موضوعی مهم به نظر نرسد اما تصور کنید که تنها وسیله ای که در هوای مه‌آلود و ابری به همراه شماست و می تواند جان شما را نجات دهد دستگاه جی.پی.اس شما باشد، در این وضعیت نحوه عملکرد و توان باطری دستگاه رابطه مستقیمی با حفظ جان شما خواهد داشت.

باطری های روی-کربن

این گونه باطری ها یکی از انواع باطری های خشک هستند که از دو الکترود کربن و روی تشکیل شده است. این باطری ها که بخش عمده بازار را شامل می شوند معمولا #ارزان و البته دارای ظرفیت و توان کمی هستند، اغلب کارایی خود را در دمای پایین تر از منفی ۶ درجه از دست می دهند.

اگر دمای محیط به منهای ۱۷ درجه برسد چیزی در حدود ۷۵ درشد کارایی و توان این باطری ها از بین می رود. با توجه به این که از سویی این نوع باطری ها، ضعیف محسوب می شوند و از سودی دیگر ابزاری همچون جی.پی.اس مصرف نسبتا زیادی دارند، استفاده از آن‌ها برای این گونه ابزار پیشنهاد نمی شود.

باطری های آلکالاین

این باطری ها نیز به سهولت در دسترس و قابل تهیه هستند، برندهایی مانند #دوراسل یا #انرجایزر معروف ترین آنها هستند. در مقایسه با باطری های”روی-کربن” کارایی بهتری دارند و تا دمای منهای ۱۷ درجه کارآیی مناسبی دارند و هنگامی که درجه سرمای محیط از این مقدار پایین تر بیاید در حدود ۶۰ درشد کارایی خود را از دست می دهند.

باطری های لیتیومی

این باطری ها پاسخ سوال شما درباره این موضوع است که بهترین نوع باطری ها در شرایط سرمای محیط کدامند.

سازندگان این باطری ها مدعی هستند که این دسته از باطری ها تا دمای منهای ۴۰ درجه عملکرد عادی و مناسبی دارند، این دسته از باطری ها در صورت عدم استفاده تا ده ها سال سالم باقی می مانند.

باطری های نیکل متال هیدرید

این نوع از باطری ها از جمله باطری های قابل شارژ مجدد هستند که از لحاظ اقتصادی بسیار باصرفه محسوب می شوند. این دسته از باطری ها تقریبا تا یک سال بعد از #شارژ دارای انرژی هستند اما نقطه ضعف آن ها این است که ظرفیتی معادل نصف ظرفیت باطری های آلکالاین دارند و نیز عملکرد مناسبی در دمای زیر صفر ندارند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=8993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.