• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

برنامه‌ریزی برای کاشت ۴۰ میلیون اصله نهال در اردبیل

  • کد خبر : 83984
  • 25 بهمن 1401 - 21:10
برنامه‌ریزی برای کاشت ۴۰ میلیون اصله نهال در اردبیل
بام: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور در چهار سال آینده گفت: سهم استان اردبیل در این طرح ۴۰ میلیون خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بام، محمود قلی زاده بعدازظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور در چهار سال آینده اظهار کرد: سهم استان اردبیل در این طرح ۴۰ میلیون خواهد بود.

وی با بیان اینکه این عمل با هدف افزایش سبزینگی و توسعه فضای سبز انجام خواهد شد، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی سالانه ۱۰ میلیون اصله نهال در اردبیل غرس شده و نگهداری از آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به فعالیت ۳ ایستگاه تولید بذر و نهال در استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با استقبال و همکاری مردم و صاحبان صنایع و معادن بتوانیم شاهد اجرای مناسب این طرح در استان باشیم.

قلی‌زاده با بیان اینکه این طرح تأمین نهاده‌ها بویژه نیازمندی‌های صنایع سلولزی و افزایش کشت صنوبر در مناطق را نیز افزایش می‌دهد، گفت: امیدواریم بعد از اتمام اجرای این طرح شاهد افزایش سرانه فضای سبز استان باشیم که نسبت به میانگین کشوری در رده‌های بسیار پایینی قرار دارد.

وی با اشاره به قطع درختان جنگلی حاشیه ارس و اولتان پارس آباد افزود: قطع درختان در حاشیه ارس و اولتان پارس آباد با هدف تعریض جاده پارس آباد – سربند انجام شده که مسئولان اداره تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی پارس آباد هم متعهد شدند بزودی نهال‌های جدیدی را جایگزین این درختان بکنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با تاکید بر این‌که طبیعت و منابع طبیعی به عنوان ودیعه و امانت الهی در اختیار ما قرار گرفته است، گفت: در کنار کاشت نهال، نگهداری و پشتیبانی از فعالیت‌های انجام شده در سال‌های گذشته در این حوزه هدف‌گذاری شده و امیدواریم نتایج مطلوبی را در توسعه فضای سبز و نهال‌کاری در سطح استان شاهد باشیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=83984

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.