• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
2

برگزاری بیش از ۶۰۰ برنامه ورزشی در هفته تربیت بدنی/ ۵ خانه ورزش روستایی در استان قزوین به بهره برداری می رسد

  • کد خبر : 79197
  • 26 مهر 1401 - 19:47
برگزاری بیش از ۶۰۰ برنامه ورزشی در هفته تربیت بدنی/ ۵ خانه ورزش روستایی در استان قزوین به بهره برداری می رسد

به گزارش پایگاه خبری بام، عباس اعلایی مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین به مناسبت فرارسیدن هفته تربیت بدنی که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، با اشاره به نقش ورزش در پویایی، نشاط و مشارکتهای اجتماعی، کار تیمی را به منزله تمرین قانون پذیری […]

به گزارش پایگاه خبری بام، عباس اعلایی مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین به مناسبت فرارسیدن هفته تربیت بدنی که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، با اشاره به نقش ورزش در پویایی، نشاط و مشارکتهای اجتماعی، کار تیمی را به منزله تمرین قانون پذیری در جمع در قالب مشارکت اجتماعی دانست و اظهار کرد: ورزش در اعتلا و ارتقاء فرهنگ جامعه می تواند تاثیرگذار باشد و ورزشکاران می توانند طلایه دار و جلودار در مباحث مختلف فرهنگی باشند که در ایام کرونا، آزادی زندانیان، کمک به سیل زدگان و موارد متعدد دیگر شاهد گام های ارزنده آنها بوده ایم.

وی افزود: ورزشکاری که پس از زحمات فراوان به دلیل مواجه شدن با ورزشکار اسرائیلی، از مدال طلای خود چشم پوشی می کند بیانگر غلبه وی بر نفسش و کار بزرگ فرهنگی است که هر شخصی نمی تواند این کار را انجام دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به همگرایی ورزشکاران طبیعت گرد، کوهنورد و گردشگر با محیط زیست و حمایت و حفاظت از محیط زیست ادامه داد: اتحاد خانواده در زندگی ورزشکاران پررنگ تر است و ورزش به خانواده ها نشاط و پویایی می بخشد، از سویی ورزش به سواد حرکتی و فعالیت های جسمانی نیز می تواند کمک کند.

برگزاری ۴۰ همایش کوهنوردی و دوچرخه سواری

اعلایی مقدم تحرک و ورزش را با توجه به زندگی ماشینی و آپارتمان نشینی ضروری ذکر و خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری های غیرواگیر همچون دیابت، فشار خون و همچنین اضافه وزن و چاقی و… ورزش و فعالیت بدنی در کاهش آسیب های جسمانی و بروز این بیماری ها می تواند موثر باشد.

وی از برگزاری بیش از ۶۰۰ برنامه ورزشی و فرهنگی در هفته تربیت بدنی در استان قزوین خبر داد و گفت: گلباران گلزار شهدا یادمان شهدای گمنام با حضور مسئولان و ورزشکاران، برگزاری ۴۰ همایش کوهنوردی، پیاده روی و دوچرخه سواری، ۲۰۰ مسابقه بومی و محلی در شهرها و روستاها، مسابقات خانه های ورزش روستایی در ۶۵ روستا، اهدای خون و اجرای حدود ۱۲۰ مسابقه ورزشی از جمله برنامه های هفته تربیت بدنی است.

این مسئول با اشاره به بهره برداری رسیدن ۲۰۰ خانه ورزش روستایی با حضور وزیر ورزش و جوانان در روز چهارشنبه این هفته افزود: در استان قزوین نیز پنج خانه ورزش روستایی افتتاح می شود که در تلاش هستیم تا پایان امسال خانه های ورزش متعدد دیگری را هم راه اندازی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به آغاز طرح ورزش خیابانی در شهرستان های استان قزوین بیان کرد: درصدد هستیم اردوی تیم ملی نونهالان فوتبال را در استان داشته باشیم که هیات فوتبال در حال فراهم کردن مقدمات این کار است.

اعلایی مقدم افزود: ورزش از مولفه هایی است که می تواند به کنترل و مدیریت هیجانات جوانان، نشاط جامعه و نه گفتن به اعتیاد نقش بسزایی ایفا کند و با برگزاری مسابقات، جشنواره های ورزشی و برنامه های متعدد ورزشی قطعا نشاط اجتماعی به جامعه تزریق خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=79197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.