• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

برگزاری دوره آموزشی کوهپیمایی در کوه راگا شهرری

  • کد خبر : 85715
  • 20 اردیبهشت 1402 - 21:46
برگزاری دوره آموزشی کوهپیمایی در کوه راگا شهرری
بام: مدیر آموزش هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان ری گفت: نخستین دوره کارآموزی کوهپیمایی در کوه راگا با هدف افزایش سطح ایمنی و ارتقای دانش فنی در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

مجتبی جلالتی روز سه شنبه به خبرنگار بام با بیان اینکه دوره کارآموزی کوهپیمایی به عنوان نقطه آغازین آموزش های رسمی کوهنوردی در ایران محسوب می شود، اظهار داشت: این دوره به منظور آموزش اصول پایه کوهپیمایی به علاقمندان کوهنوردی و طبیعت گردی طراحی و اجرا می شود.

وی افزود: نخستین دوره کلاسهای آموزشی کوهپیمایی در سال جدید آغاز شد،از آنجایی که طبق بخشنامه هیت کوهنوردی استان تهران در زمستان امکان برگزاری کلاسهای کوهپیمایی نیست و علاقه مندان زیادی در صف انتظار بودند، به لطف خداوند و همت اعضای هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان ری بار دیگر یک دوره آموزش کوهپیمایی ویژه بانوان و آقایان اردیبهشت ماه امسال به مدت سه روز در کوهستان زیبای راگا برگزار شد.

این مسئول اضافه کرد: در آخرین روز آموزش با صعود به قله راگا و برگزاری آزمون کلاس به پایان رسید.

جلالتی اضافه کرد: این دومین بار است که این کلاسها در کوهستان زیبای راگا که به مثابه جواهری در جنوب تهران می باشد برگزار شد و از آنجایی که امکان برگزاری کلاسهای آموزشی سنگ نوردی در این مکان فراهم شده انشالله در آینده نزدیک شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

قله راگا واقع در رشته کوه بی بی شهربانو در جنوب شرقی تهران و در منطقه شهرری قرار دارد و ارتفاع آن در حدود یکهزار و ۵۰۰ متر برآورد شده که مسیر دسترسی به این قله از جاده معدن امکان پذیر است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85715

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.