• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

برگزاری نشست های تخصصی طبیعت گردی، کوهنوردی، چالش ها و راهکارها

  • کد خبر : 82452
  • 24 دی 1401 - 20:44
برگزاری نشست های تخصصی طبیعت گردی، کوهنوردی، چالش ها و راهکارها
بام: نشست تخصصی آموزشی با موضوع نشست های تخصصی طبیعت گردی، کوهنوردی، چالش ها و راهکارها توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برگزار شد.

به گزارش بام مرتضی کشاورز دبیر کمیته طبیعت‌گردی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در این خصوص گفت: این نشست کاربردی و مؤثر که در بخش برنامه‌های جنبی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس قرار دارد، رویکردهای تازه‌ای را به جامعه هدف قرار داد.
دبیر کمیته طبیعت‌گردی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: این بخش شامل: راهنمایان گردشگری، گردشگران طبیعی، تاریخی، فرهنگی و… مدیران و دست‌اندرکاران اماکن اقامتی، هتل‌ها بومگردی ها ارائه و آموزش انجام گرفت.
کشاورز تأکید کرد: سیاست ما در بخش گردشگری طبیعی فارس همواره بر این بوده است که با شناسايی نقاط ضعف و قوتمان در این زمینه بتوانیم از طریق تداوم آموزش‌ها و کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی موانع و معایب گردشگری فارس را احیا کنیم.
دبیر کمیته طبیعت‌گردی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: برگزاری دوازدهمین نمایشگاه گردشگری بین‌المللی پارس، فرصت مناسبی را فراهم آورد که این آموزش‌ها را ادامه و آن را به جمع بیشتری از مخاطبان گردشگری طبیعی استان ارائه دهیم.
وی افزود: در نشست که با تدریس اساتید باشگاه کوهنوردی و طبیعت‌گردی آریا شیراز برگزار شد، آموزش‌هایی همچون بقا در طبیعت، تغذیه در طبیعت، صعود و فرود ارائه شد.
کشاورز بیان کرد: گردشگری طبیعی امروزه دیگر به‌ صورت یک علم درآمده، شاخه‌ها و زیرمجموعه‌های گوناگونی را شامل شده و آن‌قدر توسعه‌ یافته است که در محافل علمی یک سرشاخه تعریف می‌شود.

بدون اطلاع از اصول اولیه کوهنوردی، غارنوردی و دره پیمایی هیچگاه به این مکان ها قدم نگذارید

مدیر باشگاه کوهنوردی و غارنوردی آریا شیراز نیز در این خصوص اظهار کرد: از آنجا که کوهنوردی، غارنوردی و دره پیمایی را به عنوان رشته های ورزشي می شناسیم تا شاخه های صنعت گردشگری و نیز از آنجا که عدم شناخت چالش های این رشته های ورزشي ، سلامت جسم ‌و جان گردشگران را به خطر انداخته است ، برآن شدیم تا با همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز این دوره ی آموزشی را برای علاقمندان طبیعت گردی برگزار کنیم.
سودابه فرزانه افزود: لازم است که هر گردشگر بداند که بدون اطلاع از اصول اولیه کوهنوردی، غارنوردی و دره پیمایی هیچگاه به این مکان ها قدم نگذارد و قبل از هر چیز با ابزار و لوازم موردنیاز، انتخاب لباس و کفش مناسب،کمک های اولیه، شرایط آب و هوایی و… آشنایی پیدا کند.
این مربی و راهنمای فدراسیون کوهنوردی و صعودهاي ورزشی ایران افزود: در این دوره ی آموزشی نیم روزه مباحث زیست محیطی جهت حفظ و ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست، بقا در طبیعت در کنار آموزش‌های فنی و تکنیکال به شرکت کنندگان ارائه شد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82452

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.