• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
3

برگزاری کارگاه نقشه خوانی و کار با قطب نما در منطقه گلخاری گناوه

  • کد خبر : 71594
  • 12 اسفند 1400 - 20:02
برگزاری کارگاه نقشه خوانی و کار با قطب نما در منطقه گلخاری گناوه
بام نیوز: باشگاه شهید حسین ملک زاده گناوه کارگاه نقشه خوانی و کار با قطب نما برگزار کرد

عبداله نظری در گفتگو با بام نیوز اظهار داشت: کارگاه آموزشی کار با قطب نما و نقشه خوانی از طرف باشگاه شهید حسین ملک زاده برگزار شد.
این دوره در تاریخ ۹ و ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۰ در محل سالن فنی و حرفه ای شهرستان و بخش عملی در منطقه گلخاری مسیر قله بومندی اجرا گردید.
روابط عمومی باشگاه شهید حسین ملک زاده افزود: این دوره زیر نظر مدرس رسمی فدراسیون قاسم قادری و با سر فصل های زیر برگزار گردید: کار با قطب نما، خواندن نقشه های توپوگرافی، مسیر یابی بااستفاده از نقشه و قطب نما و طراحی مسیر با استفاده از نقشه آموزش داده شد استاد قادری ویژگی دوره را بر مباحث کاربردی و موثر در کوهنوردی دانست که در ادامه درس آشنایی با نقشه‌های توپوگرافی، آموزش اصول طراحی مسیرهای کوهنوردی جدید، شناخت عوارض از روی نقشه، شناخت مناطق حادثه خیز قبل از برنامه با کمک نقشه، تخمین مدت زمان مانده تا اتمام صعود با کمک نقشه، آشنایی با قطب نمای مغناطیسی و کار با آن، آموزش سیستم مختصات UTM، آموزش سیستم مختصات طول و عرض جغرافیایی، آموزش محاسبه مختصات از روی نقشه، آموزش ناوبری در طبیعت بدون ابزار و با کمک نقشه تخمین فاصله‌ها از راه دور
وی در پایان گفت: دوره نقشه خوانی و کار با قطب نما یکی از پایه‌ای ترین و مفیدترین دوره‌ها برای هر طبیعت‌گرد و کوهنورد محسوب می‌شود. این دوره که جزو دوره‌های رسمی فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی است، پیش نیاز مربیگری در تمامی شاخه‌های کوهنوردی نیز هست.
با توجه به این موضوع که همیشه در کوهستان امکان گم کردن مسیر و گم شدن و در کل اهمیت مسیر یابی و موقعیت یابی با استفاده از ابزار و حتی طراحی مسیر قبل از پیمایش آن، لازم است تمامی دوست داران این ورزش دانسته های خود را در مورد مسیر یابی و موقعیت یابی با استفاده از نقشه، قطب نما و وسایل مرتبط افزایش دهند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.