• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24559
1

بکارگیری عشایر به عنوان بلدهای محلی موجب تقویت هیئت کوهنوردی می شود

  • کد خبر : 81891
  • 16 دی 1401 - 0:06
بکارگیری عشایر به عنوان بلدهای محلی موجب تقویت هیئت کوهنوردی می شود
بام: مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری: دادن آموزش های علمی کوهنوردی و بکارگیری عشایر استان به عنوان بلدهای محل موجب تقویت هیئت کوهنوردی می شود.

به گزارش بام به نقل از روابط عمومی امور عشایر چهارمحال و بختیاری، نشست هم‌اندیشی مدیرکل امور عشایر و رئیس هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی استان با هدف بررسی و اجرای شیوه نامه بلد محلی (جستجوگر کوهستان) در محل سالن جلسات اداره کل امور عشایر استان برگزار شد.

مدیرکل امور عشایر استان با اشاره ظرفیت ها و توانمندی های عشایر استان، اظهار داشت: عشایر راهنمایان و بلدهای محلی چابک و جسور با دانش بومی هستند که در صورت آموزش روش های علمی روز، موجب تقویت رشته های مختلف زیر مجموعه کوهنوردی استان خواهند شد.

یحیی حسین پور ضمن اعلام آمادگی امور عشایر چهارمحال و یختیاری برای همکاری دوجانبه با هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان، افزود: برگزاری دوره های تخصصی و ارائه گواهی نامه معتبر به عشایر واجدشرایط می تواند موجبات شکوفایی استعدادهای جامعه عشایری استان را فراهم نماید.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان نیز ضمن اشاره به طرح سیمرغ، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های فدراسیون کوهنوردی، اجرای طرح سیمرغ می باشد که صعود به قله های بلند در ۳۱ استان در دستور کار می باشد.

ایرج صفرپور افزود: درآمدزایی برای روستائیان و عشایر، ارائه محصولات تولیدی عشایر به گردشگران و کوهنوردان، تأمین امنیت کوهنوردان توسط عشایر و روستاییان و توسعه گردشگری را می‌توان مهمترین اهداف این طرح برشمرد.

آموزش کمک های اولیه به بلدهای محلی از طریق خانه های هلال و هلال احمر، ارائه تسهیلات و امکانات به بلدهای محلی از طریق هیئت کوهنوردی و هلال احمر و نیز ارائه مدارک پیش بیمارستانی و کمک های اولیه به بلدهای محلی از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81891

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.