• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
1

بیت‌سیاح: در دیدار با رهبر انقلاب از خوشحالی گریه می‌کردم

  • کد خبر : 64123
  • 11 آذر 1400 - 3:59
بیت‌سیاح: در دیدار با رهبر انقلاب از خوشحالی گریه می‌کردم
بام نیوز: دارنده مدال نقره پارالمپیک توکیو سه دیدار با رهبر انقلاب را از خاطرات ماندگار خود دانست و عنوان کرد: در این دیدارها از خوشحالی گریه می‌کردم.

به گزارش بام نیوز: نام یکی از قهرمانان خوزستان ایران در پارالمپیک توکیو بیش از همه ورزشکاران بر سرزبان بود، قهرمانی که معروفیت وی نه به خاطر مدال نقره‌ای که از سرزمین آفتاب صید کرد، بلکه به خاطر پرتابی بود که عکس آن به یکی از سوژه‌های خبری تبدیل شد. «صادق بیت‌سیاح» همان ورزشکاری بود که در هوای بارانی و سیل‌آسای توکیو با پرتاب نیزه سه برابر خود توانست مدال نقره برای کاروان ایران به ارمغان بیاورد.

بیت‌سیاح: در دیدار با رهبر انقلاب از خوشحالی گریه می‌کردم

بیت سیاح که ۳۵ بهار زندگی خود را پشت سر گذاشته اکنون در اندیشه یک پارالمپیک دیگر و کسب مدال زرین در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس است، مدالی که می‌توانست پنج سال پیش و در پارالمپیک ریو آن را کسب کند، اما یک مسمومیت غذایی ناهنگام راه را بر وی سد کرد تا او در آن کارزار مغلوب حریفی پیش‌بینی نشده شود.

وی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرات زیادی از زندگی قهرمانی دارد که به گفته دارنده مدال نقره پارالمپیک همیشه در ذهن او باقی خواهد ماند. او از دیدارهای خود با رهبر معظم انقلاب خاطرات زیادی دارد. می‌گوید سه مرتبه  به حضور مقام معظم رهبری رفتم و همیشه از خوشحالی گریه کردم.

بیت‌سیاح: در دیدار با رهبر انقلاب از خوشحالی گریه می‌کردم

او که ورزش خود را با رشته پاراوزنه و پرس شروع کرده اکنون یکی از مدعیان کسب مدال طلا در رشته پرتاب نیزه کلاسf۴۱  است. البته بیت‌سیاح قبل از مدال نقره المپیک توانسته بود در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون، مدال طلای پرتاب دیسک و نقره پرتاب وزنه را از آن خود کند. او می‌گوید در آن بازی‌ها موفق شدم ۹ متر رکورد آسیا و جهان را در رشته پرتاب دیسک جابجا کنم.

دوومیدانی‌کار خوزستانی که مدال نقره مسابقات آسیا – اقیانوسیه را در کارنامه دارد از بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به عنوان یکی از بدترین خاطرات خود یاد کرد و افزود: در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بدترین اتفاقات ورزشی برای من رخ داد. در آن سال‌ها ابتدا به خاطر شرایط غذایی برزیل بیمار و بازی‌های پارالمپیک ریو را از دست دادم و در ادامه نتوانستم در سال ۲۰۱۷ عملکرد خوبی داشته باشم. این شرایط ادامه داشت و در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جارکارتا نیز به خاطر مسائل روحی روانی نتوانستم افتخارات اینچئون را تکرار کنم.

اعزام ورزشکاران براساس مصوبه کیفی‌گرایی مسیر ورزش بیت‌سیاح را کاملا تغییر داد. او که در پرتاب دیسک و وزنه‌ فعالیت داشت، باید حدنصاب تعیین شده توسط کمیته ملی پارالمپیک را کسب می‌کرد تا در لیست اعزام کاروان سردار دل‌ها قرار می‌گرفت و این کار راحتی نبود. وی تصمیم به تغییر رشته ورزشی می‌دهد.

بیت‌سیاح به کمک و مشاوره مربیان به رشته پرتاب نیزه کلاس F۴۱ رفت تا بتواند در آوردگاه توکیو حضور داشته باشد. آوردگاهی که وی موفق شد از هوای بارانی آن مدال نقره را صید کند؛ مدالی که با پرتاب نیزه‌ای سه برابر قد او به دست آمد.

وی در رقابت‌های دوومیدانی پارالمپیک توکیو با پرتاب ۴۳ متر و ۳۵ سانتی‌متر به عنوان دوم رسید و مدال نقره را از آن خود کرد. «سون» از چین با پرتاب ۴۷ متر و ۱۳ سانتیمتر قهرمان شد.

بیت‌سیاح: در دیدار با رهبر انقلاب از خوشحالی گریه می‌کردم

بیت‌سیاح در زمینه سختی کسب آن مدال و شرایط در روز مسابقه بود عنوان کرد: می‌دانستم کار راحتی در توکیو ندارم، لذا تلاشم را چند برابر کردم تا بتوانم به مدال طلا برسم اما روز مسابقه شرایطی ایجاد شد که برای من و تمام شرکت کنندگان سخت بود. باران‌های سیل‌آسای جنوب شرق آسیا این شرایط را ایجاد کرد و من در هر پرتاب تعادل خود را از دست می‌دادم. به دنبال کسب مدال طلا بودم، زیرا چهار روز پیش از مسابقه و در تمرینات، نیزه را ۴۷ متر پرتاب کرده بودم.

بیت‌سیاح: در دیدار با رهبر انقلاب از خوشحالی گریه می‌کردم

بیت‌سیاح که اکنون در استخدام فولاد خوزستان است می‌گوید: باید از ریاست این مجموعه تشکر کنم. فولاد خوزستان اکنون به قطبی در ورزش ایران تبدیل شده و در چندین رشته مهم تیم‌داری می‌کند. خوشحالم که توانستم در این مجموعه مشغول به کار شوم زیرا هم می‌توانم از آینده کاری خود مطمئن شوم و هم ورزش را ادامه دهم. باید برای چند سال برنامه‌ریزی داشته باشم. برای بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک برنامه ویژه دارم.

بیت‌سیاح: در دیدار با رهبر انقلاب از خوشحالی گریه می‌کردم

پاداش مدال‌آوری و پرداخت آن توسط رییس جمهوری در کمترین زمان ممکن یکی دیگر از موضوعات مورد بحث دارنده مدال نقره بازی‌های پارالمپیک توکیو بود. او در این زمینه گفت: کار رییس جمهوری عالی بود او با این اقدام نشان داد به ورزش توجه ویژه‌ای دارد. من در دیدار با آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری حضور داشتم و او با ورزشکاران برخورد گرم و صمیمانه‌ای داشت. اینگونه اتفاقات روحیه مدال‌آوران را چند برابر خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=64123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.