• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

بیماری برف کوری و مشکلاتی که در بینایی ایجاد می کند

  • کد خبر : 82458
  • 24 دی 1401 - 20:26
بیماری برف کوری و مشکلاتی که در بینایی ایجاد می کند
بام: برف کوری یا فوتوکراتیت (photokeratitis) نوعی اختلال دردناک مرتبط با چشم است.

برف کوری چیست؟ آیا تا به حال اسم این عارضه را شنیده اید و یا دچار این مشکل شده اید؟ و می دانید که در صورت مواجه با آن باید چگونه رفتار کرد؛ برف کوری مسئله ای است که تمام افراد باید اطلاعاتی در رابطه با آن داشته باشند تا در صورت دچار شدن به چنین عارضه ای بتوانند بهترین عکس العمل را داشته باشند تا به چشم و بیناییشان آسیب نرسد، اختلال برف کوری عموما در ارتفاعات و اکثرا برای کوهنوردان اتفاق می افتد.
برف کوری چیست؟

برف کوری یا فوتوکراتیت (photokeratitis) نوعی اختلال دردناک مرتبط با چشم است که در اثر تابش های نور و اشعه ماورا بنفش خورشید به سطح برف و یخ و انعکاس آن که به چشم برخورد می کند ایجاد می شود؛ برخی نام این اختلال چشمی را نور زدگی نیز می نامند زیرا مشکل اصلی که در این بیماری برای افراد پیش می آید سوختگی قرنیه چشم در اثر تابش های خورشیدی بر روی برف و یخ می باشد که باعث می شوند بر روی قرنیه چشم سوختگی ایجاد شود و تاول هایی به وجود آیند که بسیار دردناک نیز هستند، در موارد شدید این مشکل سبب کوری دائم افراد می شود. گرچه ممکن است تصور کنید که ساخت بیومارکر برای درمان و ترمیم قرنیه می تواند راه حلی برای درمان مشکلات چشم در برابر برف زدگی باشد، اما بهتر است بدانید هم هزینه بالایی دارد و هم ممکن است گزینه مناسبی برای استفاده از آنها نباشید! بنابراین پیشنهاد می کنیم روش های جلوگیری از برف کوری را استفاده نمایید.

علائم برف کوری را بشناسید

به گفته دکتر چشم پزشک مهم ترین عامل که سبب ایجاد اختلال فتوکراتیت در افراد می شود عدم استفاده از عینک آفتابی و یا استفاده از عینک های غیر استاندارد می باشد که سبب می شود قرنیه و ناحیه محتمه چشم در ارتباط مستقیم با برف و اشعه های تابشی مضر خورشید باشد؛ از جمله علائم مشهود این عارضه می توان به سوزش شدید و دردناک در چشم ها و اختلال در بینایی که باعث می شود بینایی فرد کم شود اشاره کرد این کاهش بینایی اکثرا موقتی می باشد و به سرعت (۱۸ تا ۲۴ ساعت اثر دارد) از بین می رود، اما از دیگر علائم این بیماری می توان به موارد زیر اشاره نمود:
قرمزی و تورم در ناحیه پلک
حساسیت شدید به نور
قرمزی شدید داخل چشم ها
گاها دیدن هاله های نور به هنگام نگاه کردن به اطراف و هنگام پلک زدن
از دست دادن قدرت بینایی بر اثر بسته شدن چشم ها به دلیل تورم زیاد که موقتی می باشد

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82458

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.