• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
4

تاکید بر ایجاد جاذبه‌های مختلف گردشگری

  • کد خبر : 78194
  • 28 مرداد 1401 - 13:06
تاکید بر ایجاد جاذبه‌های مختلف گردشگری
بام: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر ایجاد جاذبه‌های مختلف گردشگری برای ماندگاری بیشتر مسافر در استان تاکید کرد.

جواد اشرفی در بازدید میدانی از دهکده گردشگری بادامشک (مجموعه گردشگری آبشار چهارده بیرجند) ضمن بررسی مسائل زیرساختی این مجموعه گردشگری اظهار کرد: تامین آب شرب منطقه به اعتبار ویژه نیاز دارد که با همکاری شرکت آب و فاضلاب و سرمایه‌گذار انجام خواهد شد و در صورت نیاز اعتباری، موضوع در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بام، وی با بیان اینکه تامین روشنایی و جاده دسترسی به منطقه را از محل اعتبارات استانی پیگیری خواهیم کرد گفت: تلاش ما این است که از محل اعتبارات کمک فنی و اعتباری یا تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه نیز در راستای ایجاد طرح‌های‌ توسعه‌ای به سرمایه‌گذار کمک کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ایده‌های توسعه‌ای در این منطقه گردشگری و تفریحی توسط سرمایه‌گذار مدنظر قرار گیرد افزود: لازم است مکمل‌های مختلف تفریحی و سیاحتی علاوه بر صرف نهار و صبحانه در این منطقه برای جذب گردشگران و شهروندان استان ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان و مجموعه گردشگری آبشار چهارده بیش از گذشته تلاش شود، خواستار ایجاد زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری در منطقه شد.

اشرفی یادآور شد: خراسان جنوبی علاوه بر ظرفیت‌های گردشگری غنی، در مسیر تردد زائران بارگاه مطهر امام رضا (ع) هم قرار دارد که باید از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.

در این بازدید میدانی که با حضور جمعی از مدیران کل ستادی و استانی صورت گرفت، موارد زیرساختی این مجموعه گردشگری از جمله تامین آب شرب، ایجاد راه دسترسی، تامین روشنایی، ساخت پارکینگ و طرح‌های توسعه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم توسط دستگاه‌های متولی ارایه شد.

مجموعه آبشارهای چهارده بیرجند از ۸۰ آبشار بزرگ و کوچک تشکیل شده که در مسیر کوهنوردی قله باقران قرار گرفته‌ و از جمله آبشارهای زیبای خراسان جنوبی است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=78194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.