• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

تحصیل ۱۵۰۰ دانشجوی بین‌الملل از ۵۱ کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران

  • کد خبر : 84378
  • 13 اسفند 1401 - 22:01
تحصیل ۱۵۰۰ دانشجوی بین‌الملل از ۵۱ کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران
بام: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه بخشی از این خواستن و توانستن را در فعالیت‌ها و دستاوردهای بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران شاهد هستیم، اظهار داشت: امروز حدود یک هزار و 500 دانشجوی بین‌المللی از 51 کشور جهان در این مجموعه مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش بام، حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با ابراز خرسندی از حضور در جشنواره روز بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران، گفت: امیدوارم با همکاری دو دانشگاه، بتوانیم شاهد توسعه فعالیت‌های مشترک به ویژه در امر مهم بین‌المللی سازی باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در گذشته، کشورهایی چون ایران با باور عدم توانایی و نتوانستن روبرو بودند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، خط بطلانی بر آن کشید و به همه ما یاد داد که می‌توانیم و باید خودمان بیاموزیم و این به عنوان دستاوردی بزرگ تا به امروز باقی است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این خواستن و توانستن را در فعالیت‌ها و دستاوردهای بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران شاهد هستیم، اظهار داشت: امروز حدود یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی بین‌المللی از ۵۱ کشور جهان در این مجموعه مشغول به تحصیل هستند.

دکتر قناعتی تصریح کرد: ما توانستیم اعتماد کشوری چون عراق را جلب و برای اولین بار در تاریخ کشورمان، شعبه کاملی از دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ دانشگاه سبطین را در رقابتی سخت با دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی در کربلا راه‌اندازی کنیم. این مجموعه با سرمایه‌گذاری عتبه امام حسین (ع) راه‌اندازی و مدیریت آموزشی آن برای ۵۰ سال به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار شد.

رئیس دانشگاه افزود: ترم نخست این شعبه با حضور اساتید دانشگاه به پایان رسید و خوشبختانه تجربه بسیار ارزشمندی به دست آمد. ما با افتخار این مسیر آموزشی را ادامه خواهیم داد چرا که از نظر اعتبار علمی و افزایش توان دانشی دانشگاه در عرصه بین‌المللی، نقش اثرگذاری خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه در دنیای امروز دانش، سرمایه واقعی است، گفت: یکی از شواهد اصلی بر این واقعیت را در دوران کرونا تجربه کردیم که در قالب کتابی تحت عنوان”تحلیلی بر کرونا در ایران و جهان”، گردآوری شد.

قناعتی افزود: تحقیقات انجام شده از جنبه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و سلامت به مقوله کرونا پرداخته و حاکی است که افراد دارای تحصیلات زیردیپلم، نسبت به افراد با تحصیلات بالاتر از لیسانس بیشتر جان خود را بر اثر بیماری از دست داده‌اند و این یکی از مزایای دانش است.

رئیس دانشگاه سپس توجه حاضران را به داشتن نگاه نو در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و امور خودشناسی جلب کرد و گفت: جهان دائماً در حال تغییر است و عدم قطعیت همیشه وجود داشته و بعد از شیوع کرونا نیز بر آن دامن زده شده است، این موضوع قدرت برنامه‌ریزی و مدیریت آینده را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: باید قدرت خلاقیت و آمادگی‌مان را برای مقابله با آنچه به صورت ناگهانی پیش می‌آید، بیشتر کنیم. کتب مدیریتی بر این امر صحه می‌گذارند که هر چه از انعطاف بیشتری برخوردار باشیم، در دنیای امروز عملکرد بهتری خواهیم داشت و در مقابله با چالش‌ها که در کشور ما نیز پرشمار هستند، موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

قناعتی مدیریت موفق را مدیریتی دانست که مشارکت بیشتری را بطلبد و بیان داشت: همه ما باید متعهد شویم و در کنار یکدیگر برای موفقیت ایران که متعلق به همه ماست، تلاش و دست در دست یکدیگر رو به جلو حرکت کنیم.

وی در پایان با قدردانی از فعالیت‌های ارزشمند معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، عملکرد این حوزه را بی‌نظیر توصیف کرد.

رئیس دانشگاه ابراز امیدواری کرد که دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران در کنار یکدیگر اهداف و مأموریت‌های دو مجموعه در سطح بین‌الملل را پیش ببرند و روز به روز موفق‌تر باشند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=84378

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.