• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24573
2

تخریب ۵ کوره زغال غیر مجاز در آستارا برای حفظ محیط زیست

  • کد خبر : 54501
  • 28 شهریور 1400 - 1:17
تخریب ۵ کوره زغال غیر مجاز در آستارا برای حفظ محیط زیست
بام نیوز: رئیس اداره منابع طبیعی آستارا، با بیان اینکه یک باب کوره زغال غیر مجاز در منطقه کرکانرود تخریب شد، عنوان کرد: چهار کوره زغال در ارتفاعات منطقه کولرک، گلین داشی و پشته دل آستارا نیز تخریب شد.

محمدجعفر گل محمدی در گفت وگو با بام نیوز، از رفع تصرف اراضی ملی خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا حدود ۱۲۰۰ مترمربع از اراضی ملی را در منطقه کانرود آزادسازی کردند.

وی با اشاره به محصور شدن این قطعه زمین با سیم خاردار، افزود: عرصه مورد نظر در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور آزاد و همه آثار تصرف جمع آوری شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا، با بیان اینکه اراضی مذکور از یک متصرف پس گرفته شد، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی عرصه رفع تصرف شده را حدود شش میلیارد ریال برآورد کرده اند.

گل محمدی، با اشاره به رفع تصرف ۷۵۹ مترمربعی از اراضی ملی در مناطق رحیم محله و نظرمحله، اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی این عرصه های رفع تصرف شده را حدود سه میلیارد ریال برآورد کرده اند.

وی همچنین از تخریب کوره زغال در آستارا به منظور حفظ محیط زیست خبر داد و گفت: چهار کوره زغال در ارتفاعات منطقه کولرک، گلین داشی و پشته دل آستارا تخریب شد.

رئیس اداره منابع طبیعی آستارا، با بیان اینکه یک باب کوره زغال غیر مجاز نیز در منطقه کرکانرود تخریب شد، عنوان کرد: به دنبال جنگل گردشی نیروهای یگان حفاظت این اداره و در نتیجه اقدام چندجانبه در منطقه کشته دل متخلفی که ۲۱۱ اصله نهال جنگلی را قطع کرده بود، دستگیر و پس از تشکیل پرونده تخلف، به مقامات قضایی تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار و جنگل های این شهرستان جزو جنگل های هیرکانی استان گیلان است، تاکید کرد: حفاظت از انفال و منابع ملی در قانون اساسی وظیفه ای عمومی تعریف شده و همگان باید در صیانت از طبیعت کوشا باشیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=54501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.