• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

تخلیه کمپ اصلی اورست در صورت شیوع بیماری

  • کد خبر : 34654
  • 17 فروردین 1400 - 23:32
تخلیه کمپ اصلی اورست در صورت شیوع بیماری
بام نیوز: سال ۲۰۱۹ گردشگری نپال بیش از ۲ میلیارد دلار درآمد کسب کرده بود. اما یک‌سال بعد پاندومی کرونا حدود ۱.۵ میلیون نفر را خانه نشین و بیکار کرد.

به گزارش خبرنگار بام نیوز، دولت نپال با فروش حدود ۳۰۰ مجوز صعود به قله اورست سعی دارد ۱.۵ میلیون بیکار سال ۲۰۲۰ ناشی از شیوع بیماری کرونا را به چرخه اشتغال بازگرداند.
درحالیکه سال ۲۰۲۰ گردشگری کشور فقیر و ۳۰ میلیون نفری نپال دچار رکود گردید، دولت این کشور با وضع قوانین مقابله با شیوع این بیماری درصدد است خسارت ناشی از رکود اقتصادی را جبران نماید. از این رو با ارائه پروتکل های بهداشتی به آژانس های گردشگری قصد دارد توجه مشتاقان صعود به قلل مرتفع را مجدد به این کشور بازگرداند.
از میان ۸ قله مرتفع بالای ۸۰۰۰ متری در نپال بجز ماناسلو و کانچن چونگا سایر قلل دارای مشتریان بهاری هستند به شکلی که تنها ۳۰۰ مجوز برای صعود اورست صادر گردیده. دولت نپال با احداث مراکز بهداشتی در مسیر دسترسی به کمپ اصلی و در محل این کمپ قصد نظارت بر تیم‌ها و جلوگیری از شیوع بیماری ناخواسته را دارد. ایشان اعلام نموده‌اند در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و شیوع بیماری بلافاصله اقدام به تخلیه کمپ اصلی خواهند نمود.
سال ۲۰۱۹ گردشگری نپال بیش از ۲ میلیارد دلار درآمد کسب کرده بود. اما یک‌سال بعد پاندومی کرونا حدود ۱.۵ میلیون نفر را خانه نشین و بیکار کرد. از این‌رو وضع قوانین بازدارنده و کنترل مسافرین مهمترین اصل در جلب اعتماد مردم برای سفر به این کشور قلمداد می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=34654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.