• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
1

تشریح جزییات شیوع طاعون در حیات وحش طالقان

  • کد خبر : 78318
  • 30 مرداد 1401 - 21:13
تشریح جزییات شیوع طاعون در حیات وحش طالقان
بام: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان ضمن تشریح آخرین وضعیت طاعون در سطح شهرستان، گفت: شیوع طاعون در حیات وحش بالا طالقان طی دو هفته گذشته ۱۰۴ رأی از احشام را تلف کرد، در این میان ورود احشام به این حیات وحش ممنوع شده است.

به گزارش پایگاه خبری بام، محسن فلاح نژاد، رییس اداره محیط زیست شهرستان طالقان، در جمع اصحاب رسانه با اشاره به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در زیست بوم‌های این شهرستان، گفت: مناطق آلوده طالقان شناسایی و امحاء شده است. این بیماری طی دو هفته گذشته ۱۰۴ رأی از احشام را تلف کرده است.

وی در ادامه از دفن بهداشتی لاشه‌ها خبر داد و افزود: یکی از اقدامات فوری برای کنترل بیماری خروج فوری دام‌های اهلی از مراتع می‌باشد، البته معتقدیم شیوع بیماری در سایه عدم واکسینه شدن دام‌ها شدت گرفته است.

این مقام مسؤول یادآور شد: هم اکنون در این شهرستان فقط بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در بین حیات وحش شیوع پیدا کرده و تنها بیماری مورد تایید دامپزشکی است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان گفت: بایستی واکسیناسیون دام‌های اهلی چه در استان های همجوار و چه استان البرز به صورت کامل انجام شود.

به گفته وی براساس تصمیمات گرفته شده با مکاتبات انجام شده فرمانداری طالقان  مبنی بر خروج فوری دام از مناطق آلوده برای پیشگیری از انتقال طاعون نشخوار کنندگان دام ها از این مناطق خارج شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان طالقان افزود:محیط بانان طالقان به کمک نیروهای منابع طبیعی این شهرستان  در حال انجام خروج دام از مناطق آلوده هستند.

وی اظهار داشت: همچنین ۳۰ نفر از پرسنل محیط زیست، همیاران طبیعت، جوامع  محلی، تشکل های زیست محیطی و گروه های کوهنوردی پای کار آمده اند و در منطقه  امحا بهداشتی لاشه ها را انجام داده اند.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=78318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.