• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

تعداد کوهنوردان دراورست به ۱۰۵ نفر رسید.

  • کد خبر : 35660
  • 23 فروردین 1400 - 19:30
تعداد کوهنوردان دراورست به ۱۰۵ نفر رسید.
بام نیوز: پیتر هامور، هوریا کولیباسانو و ماریوس گین نیز به دنبال صعود یال شمالی دائولاگیری هستند و امید دارند مسیری که در سال ۲۱۰۹ آغاز کردند را به پایان برسانند. 

به گزارش بام نیوز، دو کوهنورد به نامهای سانا رایستاککا و رولند ون اوسی، آخرین کسانی هستند که می خواهند در فصل جاری بدون اکسیژن کمکی و حمایت شرپاها در اورست صعود کنند. این بدان معنا خواهد بود که آنها کمپهای ارتفاع بالا را خودشان برقرار خواهند کرد. این تیم اکنون در قله آیلندپیک در حال هم هوایی می باشد.

تعداد کوهنوردان در اورست نیز همچنان در حال افزایش است. بر اساس آخرین نسخه منتشر شده از وزارت گردشگری نپال، در حال حاضر ۱۰۵ خارجی در بیش از ۱۱ تیم مجوز دارند.

این سند همچنین تعداد قابل توجهی مجوز برای نوپتسه را نشان می دهد. این کوه زیبای ۷۸۶۱ متری به دلیل چند ده متر ارتفاع کمتر معمولا بازدیدکنندگان بسیاری کمتری نسبت به همسایگانش یعنی اورست و لوتسه پذیرا میشود. البته مسیرهای آن سختتر هم هستند.

در واقع بعضی از مجوزهای ممکن است مربوط به کوهنوردانی باشد که بخواهند بدون رسیدن به قله از قسمت پایین اورست صعود کنند، چرا که هزینه های نوپتسه بسیار کمتر می باشد.

در همین زمان راشن کلامیب گزارش داد که آرچیل بدریاولیل و جورجی تفنادزه از گرجستان به ماکالو خواهند رفت. این تیم تا به حال مسیرهای جدیدی در کوهها گشایش کرده اند، اما این بار قصدشان صعود از مسیر استاندارد کوه می باشد. با این حال ممکن است سبک معمول سبک بار خود را دنبال کنند، چرا که تاکنون هیچ تیم دیگری برای ماکالو ثبت نام نکرده است.

دو تیم دائولاگیری در حال حاضر در کاتماندو هستند. کارلوس سوریا و سیتو کارکاویلا دیروز رسیده اند و در دره خمبو به هم هوایی خواهند پرداخت. دو اکوادوری به نامهای کارلا پرز و استبان در حال آماده شدن برای مسیر شمال غربی هستند. آنان قصد دارند یک مسیر جدید در این کوه باز کنند. پرز می گوید:”چهار هزار متر سرزمین ناشناخته با دشواری های فنی، خطرات مختلف، سرما و ارتفاع ۸۰۰۰ متری، بدون طناب ثابت، بدون اکسیژن کمکی، ذات ماجراجویی را اینجا باید تصور کنید.”

پیتر هامور، هوریا کولیباسانو و ماریوس گین نیز به دنبال صعود یال شمالی دائولاگیری هستند و امید دارند مسیری که در سال ۲۱۰۹ آغاز کردند را به پایان برسانند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=35660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.