• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
5

تغذیه کوهنوردان

  • کد خبر : 40480
  • 20 اردیبهشت 1400 - 21:37
تغذیه کوهنوردان
بام نیوز: درشت مغذی ها در تغذیه کوهستان عموماً در رده مواد غذایی قندی، چربی، پروتئین و کربوهیدارت ها قرار داده می شوند. ریز مغذی ها نیز در طبقه بندی ویتامین ها و املاح معدنی جایگذاری می شود.

تغذیه در کوهستان به پارامترهای بسیاری بستگی دارد اما هنوز یک رژیم مشخص و پزشکی دقیقی برای این مهم در نظر گرفته نشده است؛ اما هر آنچه که تا کنون به آن اشاره شده است به تجربیات پیشکسوتان کوهنوردی منوط می شود که هر کدام بر اساس سفرهای که داشته اند به نکته ای دست پیدا کردند و آن را با دوستان خود به اشتراک گذاشته اند.

این که شما در شب قبل از کوهنوردی باید شام چه چیزی میل کنید؟ صبحانه شما کامل و سبک باشد یا خیر؟ آیا نوشیدن آب و مایعات در حین کوهنوردی نیاز است؟ شما برای ریزه خواری های طی مسیر چه چیزی در نظر دارید؟ بهتر است نهار در چه تایمی از روز صرف شود؟ آیا شام در کوهپایه باید پر انرژی باشد و بسیاری سؤال های دیگر که تنها به اینکه چه چیزی باید مصرف شود منتهی نمی شود.

شما باید این مهم را به یاد داشته باشید که حتی زمان غذا خوردن شما در رفع خستگی و پیمایش شما تأثیر گذار است. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا این فکر شما را که تصور می کنید شکلات و خشکبار می تواند تنها آذوقه شما برای کوهنوردی باشد را از ذهن شما پاک می کنیم و راهکارهای جدیدی را به شما پیشنهاد خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

تغذیه در کوهستان و شناخت مواد غذایی

تغذیه در کوهستان را در ابتدا توصیه می کنیم با شناخت مواد غذایی دنبال کنید. همان طور که می دانید ما شش نوع ماده غذایی داریم که عبارتند از: کربوهیدارت، چربی، پروتئین، املاح و مواد معدنی، ویتامین و آب که از مهم ترین پارامترهای این زنجیره غذایی به شمار می آیند.

درشت مغذی ها در تغذیه کوهستان عموماً در رده مواد غذایی قندی، چربی، پروتئین و کربوهیدارت ها قرار داده می شوند. ریز مغذی ها نیز در طبقه بندی ویتامین ها و املاح معدنی جایگذاری می شود.

این را به یاد داشته باشید که در کوهنوردی خوردن درست و به موقع یک هنر بزرگ به شمار می آید که بدون داشتن این علم بدون شک شما با خستگی مفرط همراه خواهید بود و صعود به قلعه برای شما بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=40480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.