• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
2

تفاهم نامه همکاری بین هلال احمر و هیات کوهنوردی خوزستان امضا شد

  • کد خبر : 80457
  • 06 آذر 1401 - 14:57
تفاهم نامه همکاری بین هلال احمر و هیات کوهنوردی خوزستان امضا شد
بام: تفاهم نامه همکاری بین هلال احمر خوزستان و هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی این استان در راستای هم افزایی در انجام عملیات نجات در کوهستان به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری بام، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان یکشنبه در آیین عقد تفاهم نامه همکاری بین جمعیت هلال احمر و هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی این استان گفت: استان خوزستان به واسطه شرایط جغرافیایی و وجود مناطق کوهستانی دارای شاخص‌ها و ظرفیت های منحصر به فردی است که انعقاد این تفاهم نامه می تواند پشتوانه ای برای افزایش سطح همکاری عملیاتی و آموزشی در حوزه کوهنوردی باشد.

وحید شعبانی هدف از این تفاهم نامه را ارتقای سطح علمی امدادگران و افزایش توان عملیاتی کوهنوردان دانست و افزود: ظرفیتی که هلال احمر در بحث آموزش های همگانی و تخصصی فراهم کرده است می تواند تحولی در این حوزه ایجاد کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با دعوت از اعضای هیات کوهنوردی سراسر استان برای پیوستن به خانواده بزرگ داوطلبان هلال احمر بیان کرد: مجموعه امداد و نجات هلال احمر استان آمادگی ارائه کمک های فنی، کمی و کیفی به کوهنوردان را دارد تا در هنگام بروز حوادث کوهستانی مدد کننده کوهنوردان و یاریگر تیم های هیات کوهنوردی باشند.

در ادامه این‌مراسم رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت بدست آمده برای همکاری بیش از پیش با هلال احمر در عملیات امداد و نجات گفت: بنا بر نوع تخصص و هم راستایی فعالیت های هیات کوهنوردی خوزستان با عملیات امداد در کوهستان جمعیت هلال احمر با هم عجین شده اند.

عبدالرضا سپهری ادامه داد: رویکرد هیات کوهنوردی خوزستان در گام نخست آگاه سازی کوهنوردان برای توجه به نکات امدادی و در مرحله بعد پرورش توانایی خود امدادی و دگر امدادی در هنگام مواجهه با خطر یا مصدومان است.

هیات کوهنوردی استان خوزستان تاکنون چندین فرد گرفتار در کوهستان را با انجام عملیات امدادی نجات داده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.