• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

تفرجگاهی پرخطر برای کوه گردها در جنوب اصفهان

  • کد خبر : 31284
  • 23 اسفند 1399 - 22:53
تفرجگاهی پرخطر برای کوه گردها در جنوب اصفهان
بام نیوز: رئیس هیات کوهنوردی استان اصفهان گفت: بیشتر آمار سقوط و حوادث در کوه صفه مربوط به افراد فاقد تجربه است که از مسیرهای ناایمن عبور می‌کنند.
مهدی نصر رئیس هیات کوهنوردی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار بام نیوز، ضمن اظهار تأسف از آمار بالای سقوط از کوه صفه گفت: بیشتر آمار سقوط و حوادث در کوه صفه مربوط به افراد فاقد تجربه یا به اصطلاح کوهگرد‌ها است که با عبور از مسیر‌هایی که کوهنوردان حرفه‌ای نیز به سختی از آن نقاط عبور می‌کنند؛ باعث روی دادن این حوادث تلخ می‌شوند.

او ادامه داد: بهترین راهکار ما برای کم کردن حوادث در کوه صفه فرهنگ‌سازی است. کوهنوردی مانند هر ورزش دیگری قواعد و اصول خاص خود را دارد و بی توجهی به این نکات حتی از جانب افراد حرفه‌ای باعث بروز این حوادث می‌شود.

رئیس هیات کوهنوردی استان اصفهان گفت: رسانه‌های مختلف مانند رادیو، تلویزیون، سایت‌های پر مخاطب و کانال‌های موجود در فضای مجازی می‌توانند بهترین آگاهی‌بخش و آموزش دهنده قواعد کوهنوردی باشند. حضور مربیان کوهنوردی در مسیر‌های پرخطر کوه صفه در روز‌های پرتردد و تشریح اصول کوهنوردی برای مردم هم می‌تواند از ایجاد اینگونه سوانح جلوگیری کند.

نصر خاطرنشان کرد: حمایت شهرداری منطقه پنج از اقدامات ذکر شده و نصب تابلو‌های هشدار دهنده بیشتر در مسیر‌های پرخطر باعث کمتر شدن این حوادث تلخ می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=31284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.