• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24581
3

تنها کوهی در جهان که هیچکس نتوانسته به آن صعود کند!

  • کد خبر : 35520
  • 22 فروردین 1400 - 23:54
تنها کوهی در جهان که هیچکس نتوانسته به آن صعود کند!
بام نیوز: اما در نهایت تصمیم دولت بوتان برای اینکه به کوهنوردان اجازه دهد که کوه های کشور را صعود کنند، مجددا عوض شد و دوباره این ورزش در کشور البته در کوه های بالاتر از ۶ هزار متر، ممنوع گشت.

کوه صعود نشده گانگکهار پونزوم | Gangkhar Puensum

بدون شک، یکی از محبوبترین ورزش های جهان کوهنوردی است که افراد زیادی دوست دارند که در مکان های مختلف آن را تجربه کنند. کوهنوردان به قدری مصمم و با اراده هستند که به بلندترین کوه های جهان از جمله اورست صعود کرده اند و توانایی های خود را به اثبات رسانده اند. اما با این وجود در دنیا هنوز هم کوه صعود نشده وجود دارد و یکی از شناخته شده ترین آن ها که می توان گفت رویای هر کوهنوردی است، کوه گانگکهار پونزوم در کشور بوتان است. با الی گشت باشید تا با هم در مورد این کوه صعود نشده اطلاعات بیشتری را کسب کنیم.

کوه صعود نشده گانگکهار پونزوم

کوه گانگکهار پونزوم

مطالب مرتبط:

حقایق جالبی که بوتان را به شادترین کشور دنیا تبدیل کرده است

۱۰ کوه معروف اروپا برای آن هایی که عاشق کوهنوردی اند!

این کوه بلندترین قله در کشور بوتان است که ارتفاعی حدوا ۷ هزار و ۵۷۰ متر دارد و اگر بخواهیم ارتفاع آن را از نظر دیگر کوه های جهان مقایسه کنیم، می شود گفت که این کوه در بوتان، چهلمین قله بلند جهان است. مناظر زیبایی در اطرف کوه قابل مشاهده است و هرکسی را درگیر خود کرده و کوهنوردان را قلقلک می دهد که آن را صعود کنند. اما چیزی که اینجا شگفت انگیز و سورپرایز کننده می باشد، این موضوع است که گانگکهار پونزوم یک کوه صعود نشده است. این قضیه تعجب همه را برمی انگیزد، مخصوصا وقتی می دانیم که بسیاری از کوه های هیمالیا که بلندترین کوه های جهان را دارد، چندین دهه پیش صعود شده اند.

گانگکهار پونزوم

موقعیت کوه

این کوه در مرز بین بوتان و تبت است و با اینکه بیشتر به کشور بوتان نسبت داده می شود، ما هنوز هم بر سر موقعیت اصلی آن، اختلاف نظر وجود دارد. نقشه های چینی این قله را طوری نشان می دهند که بخش هایی از آن در تبت قرار دارند؛ این در حالی است که دیگر منابع موجود نقشه برداری، گانگکهار پونزوم را تماما در کشور بوتان نشان می دهد. وقتی که این کوه برای اولین با در سال ۱۹۲۲، به داخل نقشه علامت گذاری شد، نقشه ها به طرز زیاد و شگفت انگیزی نادرست و بی دقت بودند.

به زمان حال که نزدیک تر می شویم، این کوه در قسمت های مختلفی در نقشه های گوناگون علامت گذاری شده و هر کدام یک مختصات و البته یک ارتفاع را نشان می دهد. اما در حقیقت، یکی از اولین تیم هایی که تصمیم به صعود گرفت، به طور کلی نتوانست این کوه را پیدا کنید و همین موضوع بسیار عجیب بود.

کوه گانگکهار پونزوم

کوهنوردی در بوتان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تا قبل از سال ۱۹۸۳ کوهنوردی در بوتان غیر قانونی بود؛ زیرا آن ها اعتقاد داشتند که ارتفاعات و قله ها، مسکن ارواح است. زمانی که بالاخره بوتان اجازه کوهنوردی در کشور را صادر کردند، اردوها و تیم های متنوعی شروع به فعالیت در این کشور کردند. بین سال ها ۱۹۸۵ و ۱۹۸۶، برای صعود به کوه گانگکهار پونزوم چهار تلاش ایجاد شد و با اینکه همه آن ها کوهنوردانی حرفه ای بودند، موفق نشدند که این کوه صعود نشده را فتح کنند.

اما در نهایت تصمیم دولت بوتان برای اینکه به کوهنوردان اجازه دهد که کوه های کشور را صعود کنند، مجددا عوض شد و دوباره این ورزش در کشور البته در کوه های بالاتر از ۶ هزار متر، ممنوع گشت. همه این ممنوعیت هم به این دلیل بود که بوتان نمی خواست که اعتقادات و باورهای خود را کنار بگذارد. جالب است بدانید که از سال ۲۰۰۴، کوهنوردی به طور کلی در بوتان ممنوع شد، چه در کوه های بالاتر و چه پایین تر از ۶ هزار متر

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=35520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.