• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
2

تنها ۶ باشگاه کوهنوردی تربت‌حیدریه مجوز دارند

  • کد خبر : 75996
  • 03 تیر 1401 - 16:38
تنها ۶ باشگاه کوهنوردی تربت‌حیدریه مجوز دارند
بام نیوز: رییس هیات کوهنوردی تربت‌حیدریه گفت: فعالیت‌های ورزشی و آموزشی این هیات شامل کوهنوردی، یخ‌نوردی، سنگ نوردی و صعودهای ورزشی توسط ۶ باشگاه رسمی و دارای مجوز با کمک ۱۱ مربی و مدرس در حال انجام است و کسانی که به صورت غیرقانونی اقدام به "طبیعت‌ گردی" می‌کنند مورد تایید این هیات نیستند.

سیدمحمد هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز افزود: متاسفانه افرادی فاقد صلاحیت و با نام طبیعت‌گرد، اقدام به راه‌اندازی تورهای گردشگری کرده‌اند و این در حالی است که طبیعت‌گردی هیچ ارتباط و تناسبی با رشته‌های زیرمجموعه کوهنوردی ندارد و لذا اعلام می‌شود مسوولیتی را در قبال این افراد نمی‌پذیریم.
وی به چالش دوم هیات کوهنوردی تربت حیدریه اشاره و اضافه کرد: این مجموعه افزون بر سه هزار ورزشکار بیمه شده را تحت پوشش خود دارد و به دلیل فقدان امکانات و قرار گرفتن دیواره کوهنوردی در سالن فوتسال مجموعه ورزشی نهم دی، اعضای هیات مجبور هستند در مدت زمانی بسیار کوتاه به تمرینات صعودهای ورزشی خود بپردازند.
رییس هیات کوهنوردی تربت‌حیدریه افزود: به لطف اداره ورزش و جوانان این خطه، قطعه زمینی به مساحت ۴۲۰ متر در مجموعه وزشی تختی به هیات ما اختصاص یافته اما برای ساخت این سالن و انتقال دیواره صعودهای ورزشی به آنجا، دست کم به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در حال رایزنی با افراد خیر برای تامین اعتبار مورد نیاز هستیم.
هاشمی همچنین به فعالیت‌های فرهنگی و زیست محیطی این هیات اشاره کرد و گفت: سال ۹۶ اعضای یک باشگاه این هیات با صرف ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار اقدام به ایجاد آبشخور حیات وحش در ایستگاه نذر طبیعت در ارتفاعات هزار و ۷۵۰ متری آرش و فراز واقع در بوستان پیشکوه کردند.
وی ادامه داد: این آبشخور با هدف احیای زیستگاه غنی جانوری منطقه پارک کوهستانی پیشکوه و با همکاری شهرداری و اداره محیط زیست شهرستان تربت حیدریه، ایجادشده‌ است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=75996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.