• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
3

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در اولویت ناحیه کوهستان است

  • کد خبر : 78643
  • 11 شهریور 1401 - 14:39
توسعه زیرساخت‌های گردشگری در اولویت ناحیه کوهستان است
بام: شهردار منطقه یک گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و آماده سازی فضایی استاندارد برای حضور شهروندان در اولویت ناحیه کوهستان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بام، حمیدرضا حاجوی در یازدهمین نظارت ستادی منطقه از نواحی ده گانه که با حضور معاونان، شهرداران نواحی، مدیران و کارشناسان در ناحیه کوهستان برگزار شد، گفت: دربند یکی از مراکز مهم جذب گردشگران در منطقه یک است بر همین اساس طرح جامع گردشگری دربند و توسعه زیرساخت‌های آن با همکاری بخش خصوصی و جلب مشارکت سرمایه گذاران در دستور کار بررسی قرار گرفت.

وی سلامت کوهنوردان و امداد رسانی را از مهمترین مقوله‌های ایمنی در مسیرهای کوهنوردی و پناهگاه‌ها دانست و گفت: استانداردسازی کلیه تأسیسات و تجهیزات خدمات رسان در کوهستان باید آغاز شود.

حاجوی با اشاره به افزایش پایگاه‌های ناحیه کوهستان در مسیرهای کوهنوردی خاطرنشان کرد: پایگاه‌های ناحیه کوهستان با هدف نظارت و کنترل مسیرهای کوهنوردی نباید به یک پایگاه ستادی محدود باشد و در مسیرهایی چون توچال، درکه، دربند، دارآباد و… پایگاه‌ها افزایش یابد.

وی استانداردسازی ورودی مسیرهای کوهنوردی را مورد اهمیت دانست و افزود: ورودی مسیرهای کوهستانی که در حیطه منطقه یک قرار دارند و عرصه عمومی محسوب می‌شوند باید ساماندهی و ایمن سازی شوند و در ۵ ورودی اصلی ۵ مسیر کوهستان سردر مشترک ساخته شود و تأمین پارکینگ گردشگران نیز در ۵ نقطه کوهستان در دستور کار قرار گیرد.

شهردار منطقه یک افزود: ناحیه کوهستان باید به عنوان یک ناحیه، مصوب و شناخته شود و چارت سازمانی آن ارتقا و با تغییر در نوع وظایف و مأموریت‌ها از ظرفیت‌های این مجموعه استفاده بهینه شود.

یک دوره از نظارت ستادی نواحی منطقه یک به اتمام رسید و با تاکید شهردار منطقه این بازدیدها با رویکرد جدید و تا بررسی کامل مصوبات ادامه خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=78643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.