• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

توفان در کوه‌نوردی لهستان

  • کد خبر : 44813
  • 23 خرداد 1400 - 20:05
توفان در کوه‌نوردی لهستان
بام نیوز: یكی از افسانه‌های كوه‌نوردی لهستان و جهان توفانی به راه انداخت که بعید است به این زودی فروکش کند.

به گزارش بام نیوز، «ویتک کورتیکا» یكی از افسانه‌های كوه‌نوردی لهستان و جهان در گفتگویی بسیار طولانی با جوآنا دزیکوسکا برای مجله معتبر “Magazyn Wyborczej” توفانی به راه انداخت که بعید است به این زودی فروکش کند.

در کوه‌ها، حتی بیشتر از زندگی روزمره، فقط یک واقعیت وجود دارد. اما به همان تعداد حقایقی هستند که آن واقعیت را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهند. «راینولد مسنر»
و در لهستان کسانی که بحث‌های داغ و واکنش‌های خشن، ناشی از سخنان کورتیکا را تحریک می‌کنند، باید این سخن مسنر را در ذهن داشته باشند.
برنده کلنگ طلایی دوران سال ۲۰۱۶ (ویتک کورتیکا) برای حرفه خود یک اسب اصیل است، اما همیشه دور از گله نگه داشته شده!
اکنون کورتیکا نه تنها کوه‌نوردی لهستان بلکه افسانه تمامی عاشقان جنگجویان یخی (لقب نسل طلایی کوه‌نوردی لهستان) در سراسر جهان را ناامید کرده!

کورتیکا همیشه در جنبش کوه‌نوردی لهستان تنها بود و در سال‌های فعالیت‌های بزرگ خود که پر از چهره‌های برجسته بود، وی به از دست دادن فرصت بهره‌برداری از موج، برای کسب افتخارات و شهرت بیشتر، تمایلی به پیوستن به سایر نیروها را نداشت. او ترجیح داد به جای “تسخیر” قله‌های ۸۰۰۰ متری، از سبک “كلاسیك” كوه‌نوردی، به چالش‌های فنی و پاک‌تر بپردازد.

کوه‌نوردی لهستان پس از دو دهه تلاش به لطف نخستین صعود زمستانی اورست در سال ۱۹۸۰ و هفت صعود زمستانی پس از آن اجازه داد کوه‌نوردان برای دستیابی به شهرت، دقیقا زمانی که کشورشان هنوز تحت حاکمیت رژیم کمونیستی بود، از این موفقیت‌ها برای اهداف تبلیغاتی بهره‌برداری کنند. رقابت «جرزی کاکوشکا» و «راینولد مسنر» ایتالیایی نیز به این موج توجه کمک کرد تا سفرهای کوه‌نوردی به رغم اقتصاد نابسامان متوقف نشوند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=44813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.