• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
2

تیم هیمالیانوردی کشور در ارتفاعات چهارمحال و بختیاری اردو زد

  • کد خبر : 69369
  • 08 بهمن 1400 - 18:59
تیم هیمالیانوردی کشور در ارتفاعات چهارمحال و بختیاری اردو زد
بام نیوز: دومین مرحله از اردوی انتخابی تیم ملی هیمالیانوردی با حضور ۲۰ ورزشکار رده سنی امید از روز پنجشنبه در ارتفاعات کلار تنگ سیاه چهارمحال و بختیاری آغاز شد و تا هشتم بهمن ادامه دارد.

مسوول کارگروه هیمالیانوردی چهارمحال و بختیاری و سرپرست اردوی تیم ملی گفت: ۱۲ مرد و هشت بانوی شرکت‌کننده در دومین مرحله از اردوی تیم ملی هیمالیانوردی در ۲ روز برگزاری این اردو از مسیرهای سخت گذر قله کلار تنگ سیاه واقع در شهرستان بروجن به ارتفاعات صعود می‌کنند و علاوه بر شب‌مانی در میانه مسیر، روش‌های صعود از مناطق شیب‌دار برفی و صخره‌ای را زیر نظر سید علی حسینی و با حضور حسین نظر به عنوان ناظر فدراسیون تمرین خواهند کرد.

مصطفی احسان‌پور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با بام نیوز با بیان اینکه منتخبین این مرحله از اردوی تیم ملی هیمالیانوردی جواز حضور در آخرین مرحله از اردوها در علم کوه مازندران را کسب خواهند کرد، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، تیم منتخب در آینده‌ای نزدیک عازم قلل هیمالیا می‌شود.

وی به حضور چهار کوهنورد چهارمحال و بختیاری در اردوی تیم ملی نیز اشاره و تصریح کرد: مالک توجونی، علی حسینی، فائزه احمدی و صبا صفیان از جمله ورزشکاران اهل لردگان هستند که اردوی تیم ملی هیمالیانوردی را در قله کلار همراهی می‌کنند.

کوهنوردان چهارمحال و بختیاری در حال آماده شدن برای صعود به ارتفاعات ۷۴۰۰ متری تاجیکستان هستند

احسان‌پور در ادامه درباره برنامه‌های کارگروه هیمالیانوردی استان یادآور شد: در حال حاضر چهار کوهنورد چهارمحال و بختیاری خود را برای صعود به قله‌های اسماعیل سامانی و کورژنفسکایا با ارتفاع بالای هفت هزار و ۴۰۰ متر در کشور تاجیکستان آماده می‌کنند که بر اساس برنامه پیش‌بینی‌شده، صعود آنان در تیرماه ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

وی با اشاره به تجربه موفق تیم هیمالیانوردی چهارمحال و بختیاری در صعود به قله هفت هزار و ۱۳۴ متری لنین از قلل مهم منطقه پامیر در قرقیزستان در سال ۱۳۹۶ گفت: در برنامه جدید صعود تیم هیمالیانوردی استان به ارتفاعات تاجیکستان به طور متوسط هر کوهنورد مبلغی بالای ۸۰۰ میلیون ریال هزینه می‌کند که این مبلغ به جز هزینه‌های تامین تجهیزات مورد نیاز است و به دلیل آنکه این ورزش تماشاگری نداشته و رقابتی محسوب نمی‌شود، تاکنون شخص یا مجموعه‌ای برای حمایت مالی از تیم پیش‌قدم نشده است.

مسوول کارگروه هیمالیانوردی با بیان اینکه در بازگشت تیم استان از قله لنین برخی مسوولان قول مساعدت‌هایی برای تهیه تجهیزات را به اعضای تیم داده بودند، افزود: متاسفانه با گذشت چهار سال اقدام موثری در این زمینه روی نداده است.

وی همچنین برگزاری نخستین دوره آموزشی اسکی کوهستان در چهارمحال و بختیاری را از دیگر برنامه‌های کارگروه هیمالیانوردی استان عنوان و تصریح کرد: این دوره آموزشی تخصصی با حضور مدرس فدراسیون به زودی در شهرستان کوهرنگ برگزار خواهد شد.

به گزارش بام نیوز، تیم هیمالیانوردی چهارمحال و بختیاری با حضور کریم خاکسار، مهدی اسکندری، بهزاد راستی، امید فیروزی، فرزین برجیان، فتح‌الله شاهقلی و مصطفی احسان‌پور در سال ۱۳۹۶ برای نخستین بار  قله لنین در قرقیزستان را که بر اساس امتیازبندی‌های فدراسیون جهانی برابر با نشان برنز آسیایی است، فتح کرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=69369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.