• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24581
2

تیم ۷ نفره امداد و نجات کوهستان ازنا به قله کلجنو جن اشترانکوه اعزام شدند

  • کد خبر : 34195
  • 15 فروردین 1400 - 18:31
تیم ۷ نفره امداد و نجات کوهستان ازنا به قله کلجنو جن اشترانکوه اعزام شدند
انجمن پزشکی کوهستان: علی‌رغم شرایط جوی بد منطقه، باد شدید و در برخی مواقع کولاک که باعث کندی عملیات میشد، تیم پیشروی امداد کوهستان از مسیر بسیار فنی و خطرناکی، خود را به کوهنوردان گرفتار شده رساندند.

جانشین جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا افزود ؛ در پی برقراری تماس اضطراری کوهنوردان همدانی با هلال احمر ازنا درخواست بالگرد امدادی نمودیم.

تیم هفت نفره امداد و نجات کوهستان ازنا با تجهیزات کامل به اشترانکوه عزیمت کردند و امیدواریم شرایط جوی امکان ادامه عملیات امداد و نجات در منطقه سخت و کوهستانی اشترانکوه را به ما بدهد.

تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر ازنا به موقعیت گرفتار شدگان قله کول جنو رسیدند.
با تلاش بی وقفه و شرایط جوی بسیار بد ، خوشبختانه هر دو کوهنورد گرفتار شده ، توسط امدادگران هلال احمر ازنا به پایین تیغه ی کول جنون ، انتقال داده شدند
کولاک و باد شدید در منطقه، روند عملیات را کند کرده است.

نجات جان ٢ کوهنورد همدانی در ارتفاعات اشترانکوه:

مدیرعامل هلال احمر لرستان گفت: صبح چهارشنبه یازدهم فروردین ماه، طبق تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان EOC مبنی بر گرفتار شدن دو کوهنورد اهل استان همدان در قلّه کول جنو اشترانکوه بلافاصله تیم های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا به محل حادثه اعزام شدند.

در ادامه پس از برقراری ارتباط تلفنی با کوهنوردان گرفتار شده و مکان‌یابی آنها، جهت تسریع در عملیات یک دستگاه بالگرد از مرکز استان به شهرستان ازنا اعزام شد.

تیم های امداد کوهستان جمعیت هلال احمر با بالگرد به قلّه کول جنو اشترانکوه ازنا حرکت کردند که متاسفانه شرایط جوی و باد شدید اجازه فرود بالگرد در ارتفاع را نداد و تیم امداد و نجات کوهستان در پایین دست قلّه نزدیک پناهگاه کامران سلیمانی مجبور به فرود شدند و ادامه عملیات جست‌وجو و نجات به صورت زمینی صورت گرفت .

علی‌رغم شرایط جوی بد منطقه، باد شدید و در برخی مواقع کولاک که باعث کندی عملیات میشد، تیم پیشروی امداد کوهستان از مسیر بسیار فنی و خطرناکی، خود را به کوهنوردان گرفتار شده رساندند و پس از انجام اقدامات اولیه، با ایجاد چندین کارگاه فنی اقدام به انتقال مصدوم به محل استقرار تیم دوم امداد و نجات کوهستان کردند.

سرانجام این عملیات هوایی و زمینی ساعت ۲۲ شب پس از ۱۶ ساعت تلاش با موفقیت به پایان رسید.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=34195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.