• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24559
1

ثابت گذاری K2 درغیاب شرپاها

  • کد خبر : 46077
  • 05 تیر 1400 - 4:03
ثابت گذاری K2 درغیاب شرپاها
بام نیوز: چه کسی در غیاب شرپاها، ثابت گذاری مسیر K2 را بر عهده خواهد داشت؟! شاید شما هم از خود پرسیده باشید، پس از چند فصل شلوغ و پرصعود تابستانه به دومین و البته سرسخت‌ترین کوه جهان، اینک در غیاب شرکت‌های نپالی و شرپاهای توانای ایشان، چه کسی وظیفه هدایت تیم‌ها در این کوه و ثابت‌گذاری مسیر و تجهیز کمپ‌ها را بر عهده خواهد گرفت؟!
به گزارش بام نیوز، طی دو سه فصل گذشته شاهد صعودهای پرشماری برروی K2 بودیم، به شکلی که نخستین صعود زمستانی این کوه نیز در توسط ۱۰ شرپای نپالی محقق شد. اینک و در شرایط ادامه روند شیوع بیماری کرونا، با وضع قوانین سخت‌گیرانه دو دولت نپال و چین در خروج و ورود اتباع خارجی علاوه بر کاهش ورود گردشگران و کوه‌نوردان به پاکستان شرایط صعود تیم‌ها برروی قلل ۸۰۰۰ متری نیز در هاله ابهام قرار دارد.
به نظر می‌رسد شرکت‌های پاکستانی که تا امروز تنها به فعالیت تورگردانی مشغول بودند و از کنار حضور باربرهای ارتفاع و شرپاهای فنی نپالی بهره می‌بردند، اینک با بن بست فعالیت در ارتفاع روبرو باشند و اغلب تیم‌های حاضر نیز تکلیف خود را برای صعود، بویژه برروی کوه سرسخت K2 نمی‌دانند. حتا برخی از مشتریان آنها به صدا درآمده و باابراز نگرانی عنوان می‌دارند اگر متوجه شرایط کوهستان بودند، شاید امسال به پاکستان نمی‌آمدند!
به هرحال برنامه «ساجدسدپارا»، فرزند محمدعلی که زمستان گذشته پدر خود به همراه دو کوه‌نورد شیلیایی و ایسلندی «خوآن‌پابلو موهر» و «جان اسنوری»، برای یافتن اجساد ایشان، می‌تواند تنها امید سایر تیم‌های حاضر جهت صعود به ارتفاعات باشد.
آنها منتظر رسیدن همه تیم‌ها به کمپ اصلی و تصمیم نهایی شرکت‌های پاکستانی برای آغاز صعود هستند.
هرچه هست، جای شرپاهای نپالی خالی خواهد بود.
لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=46077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.