• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
2

جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل از وضعیت تک بعدی خارج شد

  • کد خبر : 80957
  • 16 آذر 1401 - 13:54
جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل از وضعیت تک بعدی خارج شد
بام: سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: جاذبه‌های گردشگری این استان در سال‌های اخیر از وضعیت تک بعدی خارج شده و جاذبه‌های جدیدی از جمله پل‌های معلق، پیست‌های اسکی و مناطق نمونه گردشگری در ماندگاری بیشتر مسافر تاثیرگذار هستند.

به گزارش بام، فردین عینی روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرهای ملی عنبران و اصلاندوز به عنوان شهر ملی گلیم و ورنی به تازگی با تشکیل دبیرخانه کار خود را به شکل جدی آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: استان اردبیل با داشتن آثار مهم تاریخی و میراث ثبت جهانی در چهارگوشه خود جاذبه‌های مهمی در این حوزه برای گردشگران دارد و با ساماندهی سایر آثار جاذبه‌های بیشتری ایجاد خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در زمینه محوطه تاریخی شهریئری مشگین شهر نیز گفت: این محوطه تاریخی به پایگاه ملی تبدیل شده و پروژه پوشش این مجموعه در حال اتمام است که در ادامه نیز با تبدیل این مجموعه به سایت موزه شرایط حفظ و نگهداری آن و حتی شرایط بازدید عمومی بهبود می‌یابد.

عینی یکی از برنامه‌های این اداره کل برای حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی استان را ثبت ملی آنها دانست و افزود: پس از ثبت ملی شرایط قانونی برای حفاظت از میراث‌ فرهنگی تسهیل می‌شود.

وی با اشاره به تعدد آثار فرهنگی و تاریخی در استان و کمبود منابع و نیروی انسانی در اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: حفاظت از این آثار تنها با همراهی مردم، انجمن‌های میراث‌ فرهنگی و نهادهای امنیتی ممکن است.

سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: در حوزه صنایع‌ دستی استان هم با پرداخت تسهیلات گسترده به صورت فردی و کارگاهی و ارائه آموزش در همه شهرستان‌ها دنبال توانمندسازی مردم و علاقه‌مندان به صنایع‌دستی هستیم.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کنند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=80957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.