• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
1

جذاب‌ترین دریاچه‌های مازندران

  • کد خبر : 82083
  • 18 دی 1401 - 22:05
جذاب‌ترین دریاچه‌های مازندران
بام: مازندران مملو از طبیعت زیبا و دیدنی‌های باورنکردنی است از این رو با ما همراه باشید تا از جذاب‌ترین دریاچه‌های مازندران بیشتر بدانیم.

ولشت و لار دریاچه‌های خاص در مازندران

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت، نام یک دریاچه آب شیرین در استان مازندران است که در جنوب غرب شهر چالوس و در شمال شرق منطقه ییلاقی کلاردشت قرار دارد. این دریاچه کوهستانی با چشم‌اندازی بی‌بدیل و سحرانگیز، یکی از زیباترین جاذبه‌ های گردشگری استان مازندران به شمار می‌آید و هر سال، میزبان صدها گردشگر محلی و مسافر از شهرهای دیگر است.

جذاب‌ترین دریاچه‌های مازندران

دریاچه ولشت که یکی از ۱۰ دریاچه آب شیرین کشور ایران محسوب می‌شود، در ارتفاع ۹۳۵ متری از سطح دریا قرار دارد و محیط زیست مناسبی را برای پرندگان و آبزیان فراهم کرده است، به طوری که گونه‌های گیاهی و جانوری بسیاری در این دریاچه و اطراف آن زندگی می‌کنند. متاسفانه حضور گردشگران بدون نظارت نهادهای مربوط در طول سال‌های اخیر، این دریاچه آسیب‌پذیر و اکوسیستم طبیعی آن را دستخوش تغییرات نامطلوبی کرده است که زندگی برخی جانوران و آبزیان را تهدید می‌کند.

دشت لار دماوند

از دشت‌های دیدنی در ایران که در مرز دو استان مازندران و تهران واقع شده است، می‌توان به دشت زیبا و چشم نواز لار اشاره کرد. دشت لار به عنوان پارک ملی نیز شناخته شده است و از مناطقی محسوب می‌شود که شکار در آن ممنوع بوده و تحت حفاظت محیط‌زیست به شمار می‌رود. این دشت زیبا به دشت شقایق‌های وحشی نیز شناخته می‌شود، چرا که در فصل بهار پوشیده از شقایق‌های قرمز و گل‌های متنوع است. از جمله دیدنی‌های این دشت سرسبز می‌توان به سد لار، دریاچه لار، آبشارها و رودها، کوه‌ها و ارتفاعات بی نظیر آن اشاره کرد.

دشت لار تنوع گیاهی خوبی داشته و در آن انواع گیاهان دارویی و خوراکی پرورش داده می‌شوند. همچنین این دشت زیبا مملو از گل‌های رنگارنگ است که در فصل بهار مانند رنگین‌کمانی جلوه می‌کنند. از اوایل خردادماه و تا اواخر شهریورماه می‌توانید زنبورداران محلی را در حال پرورش عسل در مراتع این دشت مشاهده کنید.

این دشت به ‌دلیل قرار داشتن در کوهپایه قله دماوند منطقه‌ای ییلاقی و خوش آب و ‌هوا است که در فصل‌های گرم سال هوایی مطبوع داشته و مقصدی عالی برای طبیعت‌ گردی است.

جذاب‌ترین دریاچه‌های مازندران

دو دریاچه جذاب و متحیرکننده مازندران

دریاچه ارواح نوشهر

یکی از برجسته‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی مازندران که در نزدیکی نوشهر قرار دارد، دریاچه ارواح است. مردم محلی این دریاچه را با نام دریاچه ممرز می‌شناسند و جنگل‌های اطراف دریاچه ارواح از بکرترین نقاط جنگلی در شمال ایران محسوب می‌شوند. هر ساله گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری به این دریاچه زیبا در نوشهر سفر می‌کنند. طول این دریاچه حدود ۷۰۰ متر و عرض آن در حدود ۳۰۰ متر است.

تالاب ارواح در مسیر نور به نوشهر، ۴۷ کیلومتری شهر نوشهر و در نزدیکی روستای صلاح الدین کلا است. برای ورود به این منطقه حفاظت‌شده نیاز به مجوز عبور دارید. البته اجازه ورود به گردشگران داده می‌شود، به‌ جز مواقع خاصی که شرایط آب‌ و هوایی مناسب نیست.

دریاچه ارواح به ‌دلیل ساختار بکری که دارد پناهگاه مناسبی برای اغلب موجودات وحشی است. در فصل‌های سرد سال احتمال اینکه با جانوران وحشی مانند سگ، روباره و گراز روبرو شوید، بیشتر است.

جذاب‌ترین دریاچه‌های مازندران

دریاچه الیمالات نور

یکی از این دریاچه‌های دیدنی ایران، دریاچه الیمالات است که در شهرستان نور واقع در استان مازندران قرار دارد. این دریاچه‌ نمایی تماشایی دارد و مطمئنا هیچ‌ چیز در برابر این زیبایی خیره کننده به چشم‌تان نخواهد آمد.

دریاچه الیمالات از حاذبه‌های گردشگری نور به شمار می‌آید و در مسیر آن به چمستان قرار دارد. شهرستان نور در شمال مجاور با دریای خزر است و می‌توان دریاچه‌ها و رودخانه‌های زیادی را در آن مشاهده کرد. علاوه بر این، شهر چمستان نیز یکی از بهترین نقاطی است که می‌توان برای سفر یا طبیعت گردی انتخاب کرد.

گردشگاه دریاچه الیمالات در دل جنگل قرارد دارد و در این گردشگاه همه چیز برای چند ساعت تفریح و آرامش فراهم است. اگر به ماهی گیری علاقه دارید، لوازم خود را در سفر به این دریاچه همراه خود داشته باشید، چرا که ماهی‌هایی از جمله قزل آلا و آمور در این دریاچه زندگی می‌کنند. پیک‌نیک، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و عکاسی از دیگر تفریحاتی هستند که فرصت تجربه آن‌ها را در سفر به دریاچه الیمالات دارید.

جذاب‌ترین دریاچه‌های مازندران

از امکانات رفاهی این دریاچه می‌توان به پارکینگ، رستوران، فروشگاه، سرویس بهداشتی، شهربازی کوچک و آلاچیق برای راحتی حال گردشگران اشاره کرد. علاوه بر این، تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای قایق سواری و ماهی گیری نیز در همین مکان به فروش می‌رسد. قایق‌سواری روی دریاچه ‌الیمالات و تماشای طبیعت بگر اطراف آن، خاطره‌ای دل انگیز را برای شما و عزیزان‌تان رقم می‌زند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82083

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.